'
Skilsmisse
Foto: Getty Images
ALT for damerne

Skilsmisse

Coachens 4 råd til at komme ud af krisen efter skilsmisse

Coach Lykke Rix giver 4 tips til, hvordan du kommer ovenpå igen efter en skilsmisse.

Af Cille Lewinsky og Nina Kruse 20.apr.2017 Livsstil
  1. Tillad ubehaget.
    Indse at smerten kommer i bølger, lad bølgen tage dig med og bliv i smerten. Når du fornemmer den og lærer smerten at kende, kan du mærke, når du har dine lykkelige øjeblikke. Der er ikke en smutvej, og jo flere omveje du laver, jo længere vil du blive i sorgprocessen.
  2. Skab ritualer
    Markér din indre fremgang med et ritual. Få f.eks. en særlig tatovering eller køb et nyt smykke, der kan minde dig om, at fortid er fortid. Det er vigtigt, vi anerkender os selv under og efter en psykisk krise, og ritualers effekt må ikke undervurderes. De kan virke som milepæle, der rent mentalt viser, at du kommer videre og rykker væk fra det, der var.
  3. Lad det brænde ned
    I forlængelse af ritualerne må du give slip på det gamle. Lad minderne brænde ned til grunden. Det er samtidig en effektiv måde at rydde op i det indre følelseskaos og finde frem til, hvem du er i dag.
  4. Lav et mantra
    Et skarpt formuleret mantra kan minde dig om, hvad du vil fremadrettet i livet. Mantraet skal kun være til dig selv og ikke have noget at gøre med din eksmand eller jeres fortid at gøre. Det kan eksempelvis være, du skal huske at være god mod dig selv og værdsætte den person, du er.

Kilde: Coach Lykke Rix. Se mere på Lykkerix.dk

LÆS OGSÅ: Marie Louise om sin skilsmisse: "Vi havde altid gjort alle de ting, som terapeuterne sagde"

LÆS OGSÅ: Se Catherinas vovede comeback efter sin skilsmisse: "Det har givet mig en følelse af at være tiltrækkende igen"

LÆS OGSÅ: Anne Mette løb sig ud af sorgen, da hendes mand pludselig forlod hende en søndag eftermiddag for tre år siden


Henter...