Guldknap 2015: 5 hurtige til Ditte fra Ganni
SPONSORERET indhold

"Jeg havde brug for en sexy kvinde i denne her kollektion"

Vi fangede Gannis chefdesigner Ditte Reffstrup, som er en af de tre nominerede modebrands i dette års Guldknap-pris, som ALT for damerne uddeler og som du kan være med til at stemme om. Se de øvrige nominerede her.

Af:: Søs Lytjohan Foto: Polina Vinogradova
10. jun. 2015 | Guldknap | ALT for damerne

Nu er I nomineret til Alt for damernes Guldknap-pris. Har I mærket opmærksomhed omkring nomineringen?
Vi har fået enormt meget positiv opmærksomhed, blandt andet på de sociale medier med søde hilsner fra folk og kunder, der har ønsket os tillykke. Det er klart, at være nomineret til sådan en flot pris er en blåstempling som brand, som både vi og vores samarbejdspartnere er stolte over.

Du kan være med til bestemme, hvem der skal modtage årets Guldknap-pris her

Hvilket Item er dit favorit-item fra AW15-kollektionen?
Mit favorit item fra AW15 er en smuk rød silke kimono. Den fanger kollektionens univers perfekt, som er inspireret Kim Basinger i 80'er filmen 9 1/2 uge, med sit eksklusive og sexede udtryk.

Er det en typisk kollektion for brandet?
Jeg tror, at vores kollektioner altid vil være under kontant udvikling. Det er umuligt ikke at blive påvirket af, hvor man er i sit liv og sine omgivelser. På AW15 kollektionen startede vi egentligt med et 1970'er-univers, for vi kunne godt se, at det ville blive rigtig stort. Vi havde gang i et moodboard med alle mulige billeder på, men lige pludselig rykkede vi det hele ned, fordi vi ikke kunne mærke det. Og så begyndte vi at lave 1980'er board i stedet. Jeg havde brug for en sexy kvinde i denne her kollektion. AW15 har et langt mere modent, sexet og sofistikeret udtryk, set i forhold til vores sidste to kollektioner. Vi har ikke lyst til at låse os fast i tendenser og elsker at arbejde med kontraster, så på den måde kan man godt sige, at dette er en typisk Ganni kollektion.

Hvad er I mest stolte over at have opnået?
Vi er stolte og ydmyge over, at have opnået succes med et brand, hvor vi ikke har skulle gå på kompromis med, hvem vi er eller, hvad vi gerne vil. Det har været en fantastisk rejse, at se virksomheden vokse til det den er idag med det bedste team i ryggen.

Hvor ser du brandet om 10 år?
Vi drømmer om at blive et internationalt brand. Ikke målt på omsætning men på awareness. Det er et ambitiøst mål, og faktorer skal gå op i en højere enhed, hvis det skal lykkes, så måske bliver det bare ved drømmen, men i mellemtiden sørger vi for aldrig at kede os.


LÆS MERE OM GULDKNAPPEN HER.