Luftig chokolademousse
SPONSORERET indhold

Hjemmelavet luftig chokolademousse

Her får du opskriften på en let og lækker chokolademousse med husblas - husblassen kan være drilsk, men det er den, der giver den hjemmelavede chokolademousse den eftertragtede luftighed. Se vores trin-for-trin guide til en super lækker chokolademousse.

Foto: Columbus Leth
03. mar. 2017 | Mad | BoligLiv



Hjemmelavet luftig chokolademousse

Tid: 20 min. plus hviletid
(4 pers.)
200 g mørk chokolade
2 blade husblas
1½ dl sødmælk
3 dl piskefløde
100 g blåbær
50 g hvid chokolade


1. Hak chokoladen, og kom den i en skål. Udblød husblas i en stor skål i rigeligt koldt vand. Den skal udblødes i ca. 10 min. Kom mælken i en lille gryde, og varm op til lige under kogepunktet.


2. Vrid vandet af husblassen, og opløs den i den varme mælk. Hæld lidt af den varme mælk over chokoladen, og rør med små runde bevægelser, til chokoladen smelter. Tilsæt resten af mælken lidt ad gangen, og rør, indtil blandingen er ensartet.


3. Pisk fløden til en let skum. Vend chokoladeblandingen og flødeskum til en ensartet mousse.


4. Fordel chokolademoussen i glas. Dæk med husholdningsfilm, og stil på køl i minimum 3 timer, til den har sat sig.

5. Tag chokolademoussen ud af køleskabet ca. 30 min. før servering. Dekorer med blåbær og hvid chokolade.


Anbefalet til dig