Sund & slank: Spis chokolade med god samvittighed med disse 4 opskrifter
SPONSORERET indhold

Spis disse chokoladekager med god samvittighed

Spis chokolade med god samvittighed, for der er masser af sundhed i de mørke kakaobønner. Få de bedste opskrifter her.

Af:: Majbritt Louring Engell Foto: Maria Nørregaard
20. mar. 2013 | Mad | ALT for damerne

Chokolade er perfekt til at stille den søde længsel, der typisk kommer efter et måltid, og bruger du den rigtigt, ender det som ren sundhed.

Chokolade er den helt store synd for mange af os (kvinder), og jeg tør godt indrømme, at jeg spiser det dagligt. Til min eftermiddagskaffe eller lige efter min aftensmad. Jo mørkere, jo bedre.

Nu er jeg heldigvis sådan indrettet, at jeg godt kan holde mig fra at spise hele pladen, men er du typen, der bliver ved til sidste stykke, kan det hjælpe dig at spise en håndfuld mandler sammen med chokoladen. Så får du både de gode olier fra nødderne og en følelse af mæthed.

Mørk chokolade med en kakaoprocent på 70-85% indeholder fedt fra kakaosmør, som fortrinsvis består af gavnlig oliesyre, det samme som i olivenolie og rapsolie. Derudover finder du polyfenoler i chokoladen, som har vist sig at være vigtige byggesten til at forebygge hjertekarsygdomme.

Og så er chokolade rigtig godt, da hovedingrediensen er fedt, og fedt stabiliserer dit blodsukker. Så gå efter den høje kakaoprocent, og brug chokoladen så sundt som muligt.


Peanut-chokolade hjerter
Få opskriften her




Gateau Marcel
Få opskriften her




Chokolade Petit Fours

Få opskriften her




Dobbelt-chokolademousse
Få opskriften her



PRØV OGSÅ: Sund & slank - Få 4 mættende opskrifter, som er gode for dit blodsukker