Juice
SPONSORERET indhold

Forbered din krop til den kolde vinter: 5 opskrifter på juice

Der er masser af juice i butikkerne. Men der er intet, der slår at lave din egen juice, lige inden den skal nydes. Her er 5 skønne juicer. Den ene kan endda laves helt håndholdt uden maskine. Så du får masser af energi til den kolde vinter.

Af:: Louise Lorang Foto: Anders Schønnemann
26. jan. 2014 | Mad | ALT for damerne

Råkostjuice

Juicen smager lidt som råkost. Skal den være helt børnevenlig, kan du nøjes med én grapefrugt, eller helt udelade dem. Men jeg kan godt lide den friske, syrlige og let bitre smag. Se opskriften her.

Fennikelshot

Her er et shot, som smager skønt, men det er nok med et lille skud. Jeg bruger en håndfuld hvedegræs sammen med alle de andre skønne ingredienser. Vær opmærksom på, at hvedegræs skal juices i en slowjuicer. Du kan også købe hvedegræspulver eller færdige shots og hælde i din juice.
Se opskriften her.

Granatæblejuice

Denne juice kan du sagtens lave på en almindelig, håndholdt citruspresser. Det sviner lidt, men det virker. Drik gerne juicen om morgenen, eller brug den som en aperitif (ja, uden alkohol!) inden en dejlig middag.
Se opskriften her.

Kåljuice

Denne juice er fuld af kål. Jeg kan lide syren fra limen og de grønne æbler som modspil. Den smager af juice på den gode måde og giver straks følelsen af at blive ekstra stærk.
Se opskriften her.

Rødbedejuice

Denne juice er så sød og blød, at den nærmest er velegnet til en børnefødselsdag − det er den, du skal starte med, hvis du ikke er vant til at drikke dine grøntsager.
Se opskriften her.