Bono og konen lancerer denimkollektion med Diesel
SPONSORERET indhold

Bono og konen lancerer denimkollektion med Diesel

20. nov. 2012 | Mode | Eurowoman

Denimgiganten Diesel har netop offentliggjort et designsamarbejde med Edun-grundlæggere Ali Hewson, og hendes mand og U2 frontfigur, Bono.


Edun blev grundlagt i 2005 af Ali Hewson og Bono og er et globalt modebrand, der fokuserer på bæredygtighed, og på at optimere og forbedre handlen med Afrika – primært Uganda og Mali. Edun har ikke tidligere designet denim, der traditionelt er kendt som et af de produkter, der er allermest ressourcekrævende for miljøet at producere.


Edun ejes til dels af LVMH, der også ejer highend-brands som Louis Vuitton, Kenzo og Céline.

Diesel + Edun samarbejdet udspringer af en personlig relation mellem Diesel grundlægger Renzo Rosso og ægteparret Ali Hewson og Bono, og har det primære formål at sætte fokus på bæredygtigt, afrikansk produktion.


Diesel + Edun vil blive lanceret i februar 2013 og kollektionen vil kunne købes fra marts samme år.

Læs mere om samarbejdet her »

Se også: Cheap Monday lyser i mørket »