Pearl Stories og UNICEF samarbejder om dette fine initiativ.
SPONSORERET indhold

Sådan er du med til at sende piger over hele verden i skole blot ved at købe en halskæde

Godt initiativ, en god sag og en smuk halskæde.

Foto: Pearl Stories
09. mar. 2016 | Mode | Eurowoman

58 millioner børn verden over går ikke i skole. Over halvdelen af dem er piger. Kan et smykke ændre på det? Forhåbentligt.

Det danske smykkebrand Pearl Stories har designet et smykke for UNICEF, der skal bemyndige kvinder gennem uddannelse.

LÆS OGSÅ: Hummel lancerer ny hijab-landsholdstrøje

Med en perle omgivet af en sirlig laurbærkrans i stelringsølv har Pearl Stories fortolket nødhjælpsorganisationens velkendte logo.

- Vi ønskede at hylde elementerne i et af verdens mest velkendte logoer og oversætte symbolikken til perlesprog, fortæller Annette Spanggaard, grundlægger af Pearl Stories i en pressemeddelelse.

-Vi designede en laurbærkrans – symbol på uddannelse og sejr – der illustrerer de blanke blade på en laurbærgren. Vi tilføjede en ankerkæde lukket med en karabinlås som symbol på et trygt sted, hvor børn skal være i stand til at vokse op med tilgang til uddannelse, ernæring og beskyttelse, fortæller hun videre.

Halskæden koster 475,- kr. og kan købes hos Pearlstoriesshop.dk og UNICEFs webshop. For hver solgt halskæder går 150,- kr. til at sende piger i skole.

LÆS OGSÅ: Her er forårets bedste lagersalg

LÆS OGSÅ: Her skal du shoppe, hvis du tager både design og miljø alvorligt

LÆS OGSÅ: Du kender Lyngby-vasen - Sådan ser Vesterbro ud som vase