Szhirley, Saseline Sørensen og Mascha Vang
Foto: Anja Ekstrøm | Szhirley, Saseline Sørensen og Mascha Vang deler ud af deres træningstips
fit living

Szhirley, Saseline Sørensen og Mascha Vang træning

Mascha, Szhirley & Saseline: Her er min træningspassion

Del på

Szhirley, Saseline og Mascha er teamet up med personlige trænere og deler ud af tips og øvelser på blogs og Instagram til tusindvis af følgere. Mød de tre seje kvinder, og hør om deres træningspassion.

Af Maria Præst 30.mar.2017 Sundhed

SZHIRLEY: “JEG ER EN SUCKER FOR SQUATS”

HVORDAN ER DU BLEVET TÆNDT PÅ TRÆNING?
“Jeg begyndte at træne, da jeg var omkring 23, fordi jeg havde lidt af depression i nogle år. I stedet for at søge hjælp ville jeg selv rette op på nogle ting i mit liv, og derfor gik jeg i gang med at træne. Det gjorde enormt meget for mig. Både mit hoved og min krop har det helt klart bedst, når jeg træner lidt hver eneste dag. Jeg løber fem til syv kilometer hver morgen fra mandag til fredag.”

HVAD BETYDER TRÆNING FOR DIT VELVÆRE?
“Jeg får meget mere energi og overskud. Jeg træner for det meste om morgenen, for så kan jeg ride på den gode bølge resten af dagen. Jeg har også den sødeste tand, men når jeg har trænet og gjort noget godt for min krop, virker det helt fjollet at proppe mig med varm kakao og kage, så det spiser jeg slet ikke til hverdag. Så er der plads til at gå banjo i weekenden.”

DU HAR TEMAET UP MED PERSONLIG TRÆNER CAMILLA MALMBERG. HVAD GIVER DET DIG?
“Ja, vi laver træningsprojektet #frababytilbabe med hende. Det er enormt fedt at have Camilla med på sidelinjen. Det er både rart at have én, der motiverer og holder øje med, at jeg laver øvelserne korrekt, og så er hun superinspirerende. Hun har selv født tre børn, men er superlækker at se på.”

HVORFOR DELER DU TRÆNINGEN PÅ DIN BLOG?
“Der er så mange derude ligesom mig, der gerne vil gøre noget for sig selv, men ikke har tiden og måske bare har svært ved at komme i træningstøjet. Derfor har vi lavet det her program, hvor du ikke behøver at tage nogle steder hen. Du kan bare stå op og gå ud på gulvet i den T-shirt, du har sovet i og så gå i gang. Vi har lavet en blanding af cardio- og styrkevideoer, hvor du bare skal træne 8-10 minutter hver dag.”

HVAD ER DIN FAVORITØVELSE ELLER TRÆNINGSFORM?
“Jeg er en sucker for squats − det er en sindssyg fed øvelse. Og ellers den japanske træningsteknik tabata, hvor du træner i interval, holder pause og gentager i sæt. Først tænkte jeg, at det lød alt for nemt, men det er SÅ hårdt. Du får virkelig pulsen op på kort tid, og det er fedt, at der ikke skal mere til.”

HVAD BETYDER SUNDHED ELLERS FOR DIG?
“Det betyder rigtig meget, for jeg skal jo bo i min krop resten af mit liv. Jeg vil også gerne vise mine børn, at det er vigtigt at passe på sig selv og motivere dem til at bruge deres kroppe. Ikke så meget nu, hvor de løber, klatrer og kravler hele dagen, men når de bliver ældre. Jeg vil gerne så nogle frø, uden at det bliver fanatisk.”

SZHIRLEY, 40 år, sangerinde og børnebogsforfatter. Bor sammen med sin kæreste Mads og er mor til Elton og Bille på 6 og 2 år. Har for nylig startet szhirley.dk, som er kombineret blog, hjemmeside og webshop og har desuden mere end 65.000 følgere på Instagram.

LÆS OGSÅ: 12 skønne kvinder & mænd: Mine 3 bedste sunde tips

SASELINE: “AL TRÆNING GIVER MIG RUNNER'S HIGH”
HVORDAN ER DU BLEVET TÆNDT PÅ TRÆNING?
“Siden jeg var helt lille og dyrkede atletikløb, har jeg elsket at bruge min krop. Og helst på forskellige måder, så jeg ikke går død i den samme rutine. Jeg træner to-tre gange om ugen og har dyrket boksetræning, bikram yoga, reformer, pilates, løbe- og intervaltræning, crossfit og dans, men lige nu står den på tabata og barretræning.”

HVAD BETYDER TRÆNING FOR DIT VELVÆRE?
“Min krop skal bære mig gennem hele livet. Derfor skal den plejes og vedligeholdes, og det gør jeg bedst ved at være sund og aktiv. Uanset hvad jeg træner, bliver jeg altid ramt af runner’s high − jeg får det simpelthen bedre i min krop. Men jeg har også haft masser af træningsfrie perioder, hvor jeg er kommet helt ud af rutinen. Men lige så snart jeg er i gang igen, er det uundværligt for mig.” 

DIT SAMARBEJDE MED PERSONLIG TRÆNER CAMILLA MALMBERG PÅ WUHUW.DK − HVAD GIVER DET DIG?
“Camilla Malmberg er både en tæt veninde og vildt dygtig og inspirerende. Vi har et fantastisk samarbejde om #WUHUWWORKOUT, hvor vi udgiver gratis træningsvideoer, som du kan bruge hjemme i stuen eller i træningscentret.” 

HVAD ER DIN FAVORITØVELSE ELLER TRÆNINGSFORM?
“I øjeblikket er min favorittræningsform barretræning, som er inspireret af ballet, yoga og pilates − her får du både sved på panden, lange slanke muskler, styrke og udholdenhed. Det er en virkelig effektiv træningsform, og jeg kan lave det alle steder, da det ikke kræver nogen redskaber. Jeg er faktisk i gang med at tage en uddannelse i barre, som jeg skal bruge i et spændende nyt projekt i det nye år.” 

HVORFOR DELER DU DIN TRÆNING PÅ BLOG OG INSTA?
“Det er fedt at ‘give’ noget ud, når man kan. Og det er fedt at få folks feedback og vide, at de står derude i stuerne og træner med. I forhold til træning er det samtidig vigtigt at udføre øvelserne ordentligt, så kroppen har gavn af træningen og ikke omvendt. Camilla er dygtig til at instruere og guide, så man ved at træne med til vores videoer virkelig skal sjuske, hvis ikke man får lavet øvelserne rigtigt.”

HVAD BETYDER SUNDHED ELLERS FOR DIG?
“I bund og grund alt. Det er hele udgangspunktet for et berigende liv og for at være i stand til at kunne være noget for andre mennesker. Et sundt sind, en sund krop, et helt hjerte. For at det skal balancere, bliver man nødt til at pleje alle tre dele. ”

SASELINE SØRENSEN, 34 år, sangerinde, sangskriver, model og blogger. Bor sammen med sin kæreste Michael og er mor til Sean og Dexter på 8 og 1 år. Startede bloggen wuhuw.dk i 2014 og har ca. 250.000 sidevisninger hver måned samt mere end 80.000 følgere på Instagram.

LÆS OGSÅ: Smarte genveje, der gør dig helt vild med løb

MASCHA: “JEG LØBER MIG TIL NY ENERGI OG GLÆDE"

”HVORDAN ER DU BLEVET TÆNDT PÅ TRÆNING?
“Jeg begyndte at træne med Anne Bech for flere år siden. Jeg har aldrig været typen, der har trænet eller dyrket sport, men det er simpelthen alderen, der har tvunget mig. Nu har jeg brug for at træne for at holde mig i form og føle mig lækker. ”

HVAD BETYDER TRÆNING FOR DIT VELVÆRE?
“Det betyder rigtig meget. Jeg kan mærke på min krop og mit humør, at nu vil det gøre mig godt med en løbetur. Når jeg er ude at løbe, er det også altid uden telefon, så jeg er helt alene, og der er tid til, at en masse tanker lige falder på plads. Jeg får lys og endorfiner, og det giver mig bare en masse energi.”

HVAD ER DIN FAVORITØVELSE ELLER TRÆNINGSFORM?
“Jeg træner så vidt muligt altid udenfor − i naturen eller i skoven. Jeg elsker at løbe, og så laver jeg nogle styrkeøvelser på en bænk eller op ad et stakit. Og så har jeg også lige prøvet barretræning. Det kunne jeg godt blive bidt af, og det passer perfekt her til vinter, hvor det ikke er vejr til at være så meget ude.”

DU HAR SKREVET EN BOG SAMMEN MED PERSONLIG TRÆNER ANNE BECH − HVORFOR?
“Der har været virkelig stor efterspørgsel på en træningsbog fra mine læsere, og Anne og jeg har bare noget sammen, der giver vanvittige gode resultater. Jeg er meget resultatorienteret, og bogen indeholder fire ugers kostplan og træningsprogram, der er enormt effektivt. Jeg tror faktisk, jeg lige selv skal have åbnet den bog igen. Jeg har ikke været så god til at komme af sted på mine løbeture på det seneste.”

HVAD GIVER DET AT DELE DIN TRÆNING MED ANDRE?
“Jeg vil enormt gerne inspirere andre, og i de perioder hvor jeg har fokus på træning, skaber det sådan et fint fællesskab, hvor læserne giver tips og tricks og støtter hinanden − det kan jeg vildt godt lide.”

HVAD HAR DU FÅET MEST RESPONS PÅ?
“Det har helt sikkert været mine før-og-efter-billeder fra bogen. Jeg ville gerne vise resultaterne, selvom det var vildt grænseoverskridende at dele før-billederne. Jeg tabte fem kilo på fire uger, men det vigtigste var, at jeg blev glad og energifyldt igen.”

HVAD BETYDER SUNDHED ELLERS FOR DIG?
“Sundhed betyder velvære og skønhed. Min krop er meget påvirkelig, så jeg kan tydelig mærke det på mit humør og se det i huden i mit ansigt, hvis jeg i en periode ikke spiser sundt og får trænet. ” 

MASCHA VANG, 37 år, blogger og forfatter til træningsbogen Kom i gang med Mascha Vang. Bor i Dragør og er mor til Hollie Nolia på 4 år. Har blogget på maschavang.dk siden 2012 og har ca. 500.000 unikke besøgende hver måned samt mere end 130.000 følgere på Instagram.

LÆS OGSÅ: I form på 15 minutter: Hop dig superfit

LÆS OGSÅ: De bedste slanketips fra A-Z

LÆS OGSÅ: 5 øvelser: Træn med din sofa

Del på
Kommentarer (0)

Henter...