sponsoreret indhold
Bilmærke og vaskemiddel går i utraditionelt samarbejde til forsvar for miljøet
SPONSORERET indhold

Bilmærke og vaskemiddel går i utraditionelt samarbejde til forsvar for miljøet

Hvis miljørigtige produkter er vigtige for dig, så få svar på, hvilke to brands, der slår et slag for en bæredygtig fremtid.

Af: Præsenteret af Neutral
18. feb. 2016 | Sundhed | Fit living

Tiden, hvor miljøvenlige produkter var forbeholdt de få frelste, er heldigvis for længst forbi. 'Miljøvenlig' er en blåstempling, som halvdelen af danskerne gerne ser på deres produkter, hvad end det er biler, fødevarer eller vaskemiddel, de køber. Som aktiv sportsudøver, er du formentlig en af de mange danskere, og så er der gode nyheder til dig.

Den positive udvikling hos forbrugerne har nemlig inspireret producenten af husholdnings- og personlig pleje produkter, Neutral, og bilproducenten Renault til at indgå et utraditionelt samarbejde for at sætte miljøet på dagsordenen.

Ansvaret for at levere mere miljørigtige produkter er nemlig ikke bundet til bestemte brancher, og hvis der for alvor skal gøres en forskel for miljøet, må alle brancher og virksomheder anno 2016 tage bæredygtighed alvorligt.

Den ambition markerer Renault og Neutral med en konkurrence, hvor man som forbruger kan vinde elbilen Renault Zoe, som kan opleves i en række supermarkeder landet over, samtidig med at Neutral lancerer et helt nyt og endnu mere miljørigtigt produkt.
Danmarks mest solgte vaskemiddel kan nemlig nu købes i en ny, miljøvenlig refill-pose, så forbrugerne kan hælde indholdet over på den plastikbeholder, de senest købte vaskemiddel i.

Den nye emballage indeholder 75 procent mindre plastik og er derfor langt mindre miljøbelastende, når den bliver smidt ud og sendt videre i systemet.

"Når vi indgår samarbejde på tværs af to brancher så forskellige som vores, sender det et signal om, at ansvaret for at levere mere miljørigtige produkter ikke er bundet til bestemte brancher. Hvis vi for alvor vil gøre en forskel, er alle brancher nødt til at tænke i miljørigtige alternativer," siger Stine Overgaard, der er Nordic Brand Manager hos Neutral.

"Det vil vi rigtig gerne gøre opmærksom på – og vi håber, det sætter gang i snakken, når folk ser en bil med miljøbudskaber co-branded med vaskemiddel i miljøvenlig emballage i det lokale supermarked".

Du kan deltage i konkurrencen ved at sende en sms med Neutral til 1919 eller ved at klikke her.