Hovedpine - effektive øvelser fra Hendes Verden
Foto: Lisbeth Holten
Hendes Verden

Hovedpine - effektive øvelser fra Hendes Verden

Hovedpine - effektive øvelser

Flere effektive øvelser mod hovedpine. Lav dem dagligt.

Af Ea Suzanne Akasha 27.dec.2010 Sundhed

Find ind i den gode balancestilling, hvor du sidder på sædeknuderne, og hovedet hviler uanstrengt på halsen. Forestil dig en meget stor urskive foran ansigtet med næsen i urskivens centrum.



A.


Tag først en dyb indånding. Se derefter nedad mod kl. 6 på urskiven, så hagen går mod brystet, og nakken strækkes på en udånding.

B.


På indåndingen ser du op mod kl. 12 og fører nakken bagud, så du strækker forsiden af halsen. Gentag denne del af øvelsen i en rolig rytme, der følger din vejrtrækning endnu et par gange.

C.


Træk vejret ind. På udåndingen drejer du hovedet til siden mod kl. 3, så du strækker siden af halsen. På indåndingen fører du næsen tilbage til midten.

D.


Træk vejret ind. På udåndingen drejer du hovedet til siden mod kl. 9, så du strækker siden af halsen. På indåndingen fører du næsen tilbage til midten. Gentag også denne del af øvelsen i en rolig rytme, der følger din vejrtrækning endnu et par gange.

E.


Se lige frem, og træk vejret ind. På udåndingen går næsetippen op mod kl. 1, så du mærker et stræk på halsens forside helt nede fra de øverste ribben.

F.


Før næsen tilbage på indåndingen. På næste udånding går næsetippen op mod kl. 11. Gentag denne del af øvelsen et par gange.

G.


Se lige frem, og træk vejret ind. På udåndingen går næsetippen ned mod kl. 5, så du mærker et stræk på hals og nakke. Før næsen tilbage på indåndingen.

H.


På næste udånding går næsetippen til den anden side mod kl. 7. Gentag denne del af øvelsen et par gange.


Tip: Det øger virkningen af øvelsen at holde fast i stolesædet, så strækket øges. Gør det først, når dine muskler er parate!

Læs mere om hovedpine her:
3 x massér spændingerne væk
Kur for hovedpineramte
Hovedpine - effektive øvelser

dupa

Henter...