sponsoreret indhold
Dette skønhedsmærke hjælper dyr over hele verden
SPONSORERET indhold

Dette skønhedsmærke hjælper dyr over hele verden

Igennem hverdagsaktivisme har The Body Shop og deres kunder gjort en forskel for mange mennesker og dyr.

04. jul. 2017 | Sundhed

Med verdensomspændende kampagner har de været med til at få frigivet samvittighedsfanger og fået ændret lovgivninger inden for menneskehandel og dyreforsøg. Samtidig har deres unikke handelsprogram, Community Trade, siden 1987 hjulpet lokalsamfund og skabt nyt liv for 25.000 leverandører over hele verden.

Hverdagshelte til hverdagspris

Denne form for hverdagsaktivisme kommer også til udtryk i deres produkter, som igennem årene er blevet til mange ikonprodukter, der går under betegnelsen “hverdagens helte”.

Det fejrer virksomheden ved at lancere et nyt koncept: Everyday Heroes Everyday Prices, hvor kunder nu får mulighed for at nyde 125 hverdagshelte til en hverdagspris. Det betyder lavere priser for de 125 produkter - som stadig indeholder lige meget etik og aktivisme. Alle Everyday Heroes fås i butikkerne eller på thebodyshop.com

20 års kamp for dyrene

I 2016 lancerede The Body Shop sit nye Commitment, der indeholder 14 konkrete og målbare mål, der skal opnås inden 2020 og samtidigt erklærede de, at de ønsker at være ’verdens mest etiske og bæredygtige globale virksomhed’ – et af målene er bl.a., at få et globalt forbud mod dyreforsøg, som stadig er et stort problem - da 80 % af verdens lande stadig tester kosmetik på dyr og ikke har nogen lovgivning mod dyreforsøg i skønhedsindustrien.

Det vurderes, at mere end 500.000 dyr hvert år bliver brugt til dyreforsøg i forbindelse med kosmetik. Da The Body Shop og Cruelty Free International startede deres første ‘Against Animal Testing’-kampagne i 1996, var det starten på en langvarig kamp for at få stoppet dyreforsøg. I 2013 kom der efter nogle delvise forbud et permanent europæisk forbud mod dyreforsøg i skønhedsindustrien.

Tag din hverdagsaktivisme til næste niveau

The Body Shop har nu lanceret den største og mest ambitiøse kampagne nogensinde for at få skabt et globalt forbud mod dyreforsøg: “The Body Shop er af den klare overbevisning, at ingen dyr skal lide for skønhedens skyld, og at dyreforsøg er forældet, modbydeligt og unødvendigt. Derfor er vi gået sammen med Cruelty Free International for at skabe den største og mest ambitiøse kampagne nogensinde for at få skabt et internationalt forbud, der forhindrer dyreforsøg i forbindelse med skønhedsprodukter og ingredienser.” – Jessie Macneil-Brown, Senior Manager International Campaigns og Corporate Responsibility, The Body Shop.

Gør en forskel sammen med 8 millioner andre                                                                                                 
Målet er at samle 8 millioner underskrifter, som kan bakke dem op, når de vil anmode om en international aftale i FN om et permanent forbud mod dyreforsøg for skønhedsprodukter og skønhedsingredienser overalt i verden.

Du kan være med til at gøre en forskel for dyrene ved at skrive under allerede i dag. Find underskriftsindsamlingen her