Giv et blad i julegave. Eller forkæl dig selv med en skøn julegave. Priser fra 149 kr.

Hvis du endelig har taget dig sammen til at tage løbeskoene på, så undgå disse 5 klassiske fælder. Foto: Nimastock

Sådan undgår du de 5 fejl, du begår som ny løber

Der er ting, man skal være påpasselig med, når man er nybegynder hvad løb angår. Læs med og find ud af, hvilke.

Af: Vores Børn i samarbejde med ALTfordamerne.dk, April 2013.

Løb er en ideel form for motion: Det er gratis, du kan løbe hvor og når, du vil, og så træner du stort set hver eneste muskel i kroppen. Men, hvis du er ny løber, så er der fem typiske fejl du skal undgå.

Læs også på ALTfordamerne.dk: Sådan får en god løbestil

Undgå disse 5 typiske fejl

1. Du starter for hårdt ud… og bliver for hurtigt træt. Derfor vil du føle, at du ikke er i god nok form, hvilket vil virke demotiverende.

2. Du løber for langt i starten… og får hverken lunger eller muskler med.

3. Du løber i de forkerte sko. Er du seriøs omkring det, så brug både tid og penge på gode løbesko.

4. Du ignorerer kroppens signaler… som ømhed eller smerter. Stræk ud!

5. Du drikker og spiser ikke nok,… og derfor føles selv den korteste tur som et maraton. Spis halvanden time før, du løber, og husk rigeligt med vand.

Kilde: Womensrunninguk.co.uk

LÆS OGSÅ: Sund mor uden sultekure

Se, hvad vi ellers skriver om: Motion for gravide, Familieliv, Træning og Tumling