Manden bag Social Foodies: Jeg vil rigtig gerne lære danskerne at træffe de rigtige valg…
SPONSORERET indhold

Manden bag Social Foodies: Jeg vil rigtig gerne lære danskerne at træffe de rigtige valg…

Du kender måske deres lækre is, eller også har du hørt om deres populære flødebollekurser, og nu kan du også møde Social Foodies, der har åbnet deres nye flag ship store lige ved siden af Tivoli.

28. jun. 2019 | Mad

I dag åbnede kæden nemlig sin ottende butik – en flagship store i hjertet af København på 338 m2, hvor kunderne kan nyde kædens signaturprodukter som friskrørt is, frisklavede flødeboller, energibarer og cookies samt nye morgenmads- og frokostmenuer med et inspirerende tvist fra Afrika.

Vi fangede idémanden bag Social Foodies, Thor Thorøe, til en hurtig snak om bæredygtighed, social ansvarlighed og selvfølgelig - den nye butik ved siden Tivoli:

Thor Thorøe Social Foodies

Thor Thorøe foran Social Foodies flagskib ved Tivoli. Foto: Christoffer Sandager

Nu er social bæredygtighed nok ikke lige det første man tænker på, når man skal en tur i Tivoli - Hvordan hænger din mission sammen med en tur i Tivoli?
Det er jo hele Danmark, som besøger Tivoli. Så for Social Foodies er det et vigtigt sted at ligge – et sted, hvor vi kan være med til at påvirke folks købsadfærd og fortælle om vores bæredygtige projekt – og fortælle, at de igennem deres køb hos os kan gøre livet bedre for udsatte mennesker på den anden side af kloden.

Hos Social Foodies er I blandt andet kendt for at lære danskerne at lave flødeboller – hvad vil du ellers gerne lære danskerne om?
Jeg vil rigtig gerne lære danskerne at træffe de rigtige valg, når de skal vælge, hvor de skal foretage deres indkøb. Vi skal have flere mennesker til at forstå, at deres valg af eksempelvis deres fødevareindkøb er en stemme enten imod mere eller mindre bæredygtighed. Hos Social Foodies arbejder vi hver dag benhårdt på at gøre livet sødere for de mest sårbare mennesker i samfundet, særligt i Afrika.

Vi skal have flere mennesker til at forstå, at deres valg af eksempelvis deres fødevareindkøb er en stemme enten imod mere eller mindre bæredygtighed

Thor Thorøe, idémanden bag Social Foodies

For de fleste børn og barnlige sjæle ville det være en drøm at få Tivoli som nabo – hvad glæder du dig mest til med det nye naboskab?
Jeg er selv en meget barnlig sjæl, så at have Tivoli som baghave og mærke stemningen blandt kunder og de mange servicemindede medarbejdere i Tivoli, gør mig glad. Vi kommer til at producere nogle helt unikke og revolutionerende produkter, som folk endnu ikke har smagt, og jeg glæder mig meget til at se folks reaktioner, når de smager de nye produkter.

Hvad vil du gerne give videre: Hvis du skulle se tilbage om 50 år, hvad ville du så gerne have ’lært’ den danske befolkning?
At folk kan smage forskel på god og dårlig kvalitet dvs. at kunne gennemskue ingrediens-labels på bagsiden af produktet og vælge et produkt til og fra grundet dets bæredygtighed og mindre på den direkte pris på varen. At nyde få men gode ting i livet samtidig med at man sætter et bæredygtigt aftryk til den næste generation.

Tivoli er jo tit på en klar top tre over seværdigheder, som man skal se som turist, når man besøger København. Hvor ville du ellers sende turister hen en dejlig sommerdag?
Jeg bliver selvfølgelig nødt til at nævne, at de skal ind og have en god frisklavet is hos Social Foodies – noget selv italienere vil dåne over. Ellers elsker jeg livet om dagen i de indre små stræder i København og livet om aftenen rundt i brokvartererne. 

Ambitionerne med dette flagskib er, at det skal være vores ”all in one”-, hvor kunderne kan købe vores signaturprodukter, der vil være workshops, firmakurser og fokus på innovation. Vi vil også eksperimentere med nye afrikanske råvarer, så danskerne løbende kan opleve nye spændende smagsvarianter og produkter.

Idémanden bag Social Foodies, Thor Thorøe

OM SOCIAL FOODIES

Drømmen om i højere grad at udleve social ansvarlighed blev til butikskæden Social Foodies, hvor signaturvarerne bl.a. er produceret med chokolade fra egen fabrik i Sydafrika.

Fokus er at udvikle og tilbyde produkter af højeste kvalitet og samtidig sikre en bæredygtig værdikæde, så lokale farmere og producenter i Afrika får mulighed for at opnå en forbedret livskvalitet.

Missionen er: “value for many”, hvor målet bl.a. er at skabe lokal vækst i udviklingslande, specielt i Afrika. Det er således en virksomhed med fokus på at skabe værdi for mange mennesker.

Anbefalet til dig