Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

"Skolens populære pige" får sit eget speciel-edition ur

Skuespillere og popmusikere er ofte førstevalg, når store brands skal lancere kampagner. De "rigtige" modeller vinder dog lige så langsomt ind. "It-pigen" Cara Delevingne er alle vegne, og nu får hun også sit helt eget speciel-edition ur fra TAG Heuer.

Kate Moss, Naomi Campell, Linda Evangelista, Claudia Schiffer, Christy Turlington og – selvfølgelig – vores helt egen Helena Christensen.

Alle var de i 1990'erne indbegrebet af ægte supermodeller. Tilsammen har de seks kvinder gået ned af flere hundrede kilometer catwalks, poseret på tusindvis af billboards, samt medvirket i et utal af film og musikvideoer.

Men det er som om, at termen 'supermodel' blev udvandet op gennem 00'erne. En overskrift i The New York Times fra 2008 forklarede det ret simpelt; Nothing Sells Like Celebrity. Intet sælger som kendisser, og artiklen kunne da også påvise, hvordan A-liste kendisser à la Beyoncé, Rihanna og Nicole Kidman medvirkede i en voksende procentdel af tidens store reklamekampagner. Kendisserne er hvor tids nye "supermodeller", proklamerede artiklen.

Og kendisserne sælger da også stadig, men i løbet af de sidste par år er vi igen begyndt at se, hvordan brands gør brug af modeller, fordi de er et brand i sig selv, som 90'ernes supermodeller var det.

Fotomodellen og "It-pigen", Cara Delevingne, er måske det mest lysende eksempel på dette lige nu. Delevingne har allerede været ansigtet i kampagner for tidens allerstørste brands, mens der med det hav af filmroller, som Delevingne har på plakaten i 2015, synes at tegne sig et billede af den bredbrynet britiske model som en moderne supermodel.

Man får ikke et speciel-edition ur blot på sit kønne ansigt
Helena Christensen og co. var dog ikke supermodeller, "blot" fordi de var ekstraordinært smukke. Det var de, bevares, men det var deres unikke og ofte ekstravagante persona, der cementerede deres status som super modeller.

Cara Delevingnes altid selvsikre, legende og på én gang sofistikeret, chik, cool og casual persona, gør hende på samme måde unik og ekstravagant, og det synes at være netop dét, der gør hende så attraktiv for tidens allerstørste brands.

Det prominente, historiske og schweiziske ur-brand TAG Heuer har ikke blot udnævnt Cara Delevingne som deres ambassadør, de har også skabt et speciel-edition ur i hendes ære. Uret indgår som en del af den øvrige TAG Heuer Carrera kollektionen, der er kendetegnet ved dets elegante detaljer med facetslebne lugs og visere, der står i skarp kontrast til den klassiske sorte og koksgrå baggrund.

Det feminine Delevingne-strejf viser sig i applikationsbroderiet, de guldbelagte visere, mens urremmens inderside har indprentet et billede af stjernen selv. Er man til endnu mere glamour, fås uret også med en diamant-besat bezel.

Og så er selve æsken selvfølgelig udsmykket med et billede af selvsamme majestætiske løve, der pryder Delevingnes pegefingre, og som synes at være symbol på modellens egen uregerlige karakter.

TAG Heuer's speciel-edition ur for Cara Delevingnes er først i butikkerne til september, men den øvrige TAG Huer Carrera kollektion kan du se og købe her.



For selvom Delevingne med sin karakteristiske (næsten) Frida Kahlo-agtige brede bryn, der intensiverer hendes i forvejen intense grønne øjne og et ansigtsudtryk, der kan variere fra fandenivoldsk over fjollet til ren uskyld, så er det selve personen Cara Delevingne, der gør hende ekstraordinær og interessant for et brand som TAG Heuer og resten af os. Man får ikke 11,3 millioner følger på sociale medier blot på sit kønne ansigt.

Klassens populære pige
Udover ambassadør for TAG Heuer vil du i 2015 kunne opleve Delevingne på mere end 6 filmplakater. Lige nu er det filmatiseringen af John Greens populære coming-of-age-roman 'Paper Towns'. Her spiller Delevingne den populære pige i high-school, som efter en dårlig oplevelse får nok af overfladiske venner og falske veninder.

Hvorvidt filmen har relation til Delevingnes eget liv, vides ikke, men rollen synes alligevel som skrevet til hende. For når Delevingne ikke selv går ned af catwalken, sidder hun gerne på forreste række som "skolens populære pige", bænkede side om side med A-lister som Kanye West, Woody Harrelson og Kate Moss.

#DontCrackUnderPressure lyder slogan-hashtagget i TAG Heuer kampagnen med Delevingne, og det er måske netop modellens evne til at kunne håndtere presset, der gør hende så interessant. Den 22-årige pige synes at have en forbavsende uimponerede distance til den ofte selvhøjtidelige modeverden og de kendisser, der befolker den. Til modeugen i København vil mange modeller nok have nerver på, når de skal gå catwalk for nogle af tidens allerstørste brands. Samme ærefrygt fornemmer man dog ikke hos Delevingne. Får hun lyst til at klappe i takt til musikken på vej ned af en catwalk, så gør hun det, ligesom hun heller ikke skyer at række tunge af modelkollegaerne på vej tilbage.



Cara Delevingne synes på den måde at indkapsle, hvad det vil sige at være en "ægte" supermodel anno 2015.

Se, hvad vi ellers skriver om: Cara delevingne