Sofie Linde: "Jeg har i en lang årrække dæmoniseret pænt undertøj”

Sofie Linde: "Jeg har i en lang årrække dæmoniseret pænt undertøj”

Femilet har indgået et stærkt samarbejde med Sofie Linde, og sammen har de skabt en kampagne med undertøj, der skal bidrage til et mere inkluderende og relatérbart univers, og forhåbentlig inspirere flere kvinder til at have gode oplevelser med dét at købe undertøj.

Sofie Linde har gennem de seneste år spillet en stor og vigtig rolle for den moderne kvindeidentitet. Hendes måde at bruge sig selv på, og de holdninger hun har delt med os, gør hende til en både autentisk og moderne ambassadør for vores brand, som er fuldstændig i tråd med den måde vi ønsker at kommunikere og portrættere kvindekroppe på i vores kampagner - både i ord og i billeder. 

ALT_614x500_1.jpg

Tidligere så vi ofte, at det fine lingeri blev forbundet med noget mænd handlede til deres kvinder - primært for deres egen fornøjelses skyld, mens undertøj for kvinder blev noget praktisk, der bare skulle overstås. Den kultur er heldigvis på retur, og vi ser nu, at størstedelen af vores kvindelige kunder nyder at købe undertøj til sig selv -  for deres egen skyld, og at de i større grad sætter pris på undertøj, hvor både komfort og æstetik bliver forenet, fortæller Tea Nørgaard, der er Communication Director hos Femilet.

"Jeg tror, at rigtig mange har en skræk for at prøve en BH, fordi når vi har set undertøj i reklamer, så er det ofte på kroppe, som mange af os ikke kan identificere os med.  Det med at gå ind i et prøverum og smide alt undertøjet, det kan altså godt være grænse-overskridende; her skal man virkelig føle sig tryg. Jeg tror, at jeg har været rådvild med at købe undertøj, fordi jeg på forhånd har vidst, at det ikke kom til at sidde sådan på mig. Derfor kunne jeg lige så godt bare tage en nem løsning og finde noget jeg troede passede, og så prøve det, når jeg kom hjem"
Sofie Linde, Citat fra kampagnefilm

ALT_614x500_2.jpg

Den kultur er heldigvis på retur, og vi ser nu, at størstedelen af vores kvindelige kunder nyder at købe undertøj til sig selv -  for deres egen skyld, og at de i større grad sætter pris på undertøj, hvor både komfort og æstetik bliver forenet, fortæller Tea Nørgaard, der er Communication Director hos Femilet.

"Jeg har i en lang årrække dæmoniseret pænt undertøj og det har været syret at se mig selv og se mine bryster nu sidde på en speciel måde. For jeg tror jeg har fået bygget fortællingen op omkring, at de nok var gået halvvejs på pension efter to børn. Men jeg har da fundet ud af nu, at der jo er masser af gode år tilbage i dem."
Sofie Linde, Citat fra kampagnefilm

ALT_614x500_4.jpg

Det unikke samarbejde består af ærlige og smukke billeder, skabt af fantastiske Petra Kleis samt en serie af både rørende og vedkommende film, der handler om rejsen fra ung til voksen med Sofies personlige beretninger om alt fra hendes forhold til bryster, hendes første BH, menstruation, bæredygtige BH´er og ikke mindst hendes nye øjne på både sig selv, hendes krop og hendes forhold til undertøj i forbindelse med tilblivelsen af kampagnen.

ALT_614x500_3.jpg

Undertøj til kvinder siden 1923 🤍

Femilet er til dig. Uanset hvem du er.

I Femilet butikker og online finder du et stort udvalg fra Femilet, Chantelle, Passionata og Livera.