ALT for damernes Guldknap
SPONSORERET indhold

ALT for Damernes Guldknap 2019 går til...

ALT for damernes læsere har kåret 50 års-jubilaren InWear som vinder af årets Guldknap. Designer Jette Romvigs klassiske design appellerer til kvinder i alle aldre.

Af:: Redaktionen Foto: Helle Moos
27. aug. 2019 | Mode | ALT for damerne

InWear har været en del af danske kvinders garderobe i 50 år, og det belønnede ALT for damernes læsere i løbet af sommeren ved at lade stemmerne regne ned over det klassiske brand i årets Guldknap-afstemning.

LÆS OGSÅ: Jette Romvig: "Man kan jo ikke lave en vidunderbuks, som passer alle – men vi har lavet en, der kommer faretruende tæt på"

Tirsdag kunne designer Jette Romvig så modtage den gyldne hædersbevisning ved et stort show i Skuespilhuset i København.

"Enhver moden kvinde har et stykke InWear-tøj i klædeskabet. Gennem fem årtier har modebrandet bragt fashion til direktionsgange og storrumskontorer. Stilen har altid været klædelig og klassisk, men de senere år har feminine detaljer og sporty referencer pustet nyt liv i det gamle modebrand," lød det i chefredaktør Tina Nikolaisens tale til vinderen, som var tydeligt glad for anerkendelsen:

"Tak. Tak til alle, der har stemt på os. Ikke nogen anden pris i hele verden kunne gøre mig og vores fede team mere stolt. Damen, som hedder InWear og er 50 år, er for sej. Vi er så stolte," lød det fra  Jette Romvig efter showet.

Enkle silhuetter og klassiske styles med et nutidigt tvist er grundpillerne i InWear, som i generationer har skabt klædeligt og langtidsholdbart kvalitetstøj kvinder, som Jette Romvig selv beskriver som ”kvalitetsbevidste, intelligente kvinder, som er aktive i erhvervslivet og har en travl hverdag”.

Jette Romvig.

"Hun har ikke halvanden time hver morgen til at stå og overveje, hvad hun skal tage på, men har bare brug for noget, der ser lækkert ud, som fungerer, og som hun altid føler sig godt tilpas i. Hun vil gerne se cool og smart ud, men helst ikke overdressed. Det skal ikke være tøjet, der kommer gående med kvinden, men kvinden der kommer gående med tøjet," siger Jette Romvig.

Når Guldknappen kommer med hjem på InWears kontor, lander den i et miljø, hvor anvendelighed er kodeordet. Når Romvig og co. har designet nye styles, bliver de hængt op på kontoret, og så skal alle vælge et stykke tøj, som de vil teste.

"Det ryger i vaskemaskinen, så vi kan se, hvor slidstærkt det er. Er der en syning, der går undervejs, eller et ærme, der er i vejen, så kan vi nå at fikse det, inden det ryger ud til slutbrugeren."

InWear har gennem årene forstået at kombinere det jordnære med det eksklusive og havde op gennem 90’erne supermodeller som frontfigurer. En af dem var Helena Christensen, som i 2015 vendte tilbage til brandet og lancerede sin egen ”InWear by Helena”-kollektion.

I år har InWear lavet en særlig jubilæumskollektion, som tager afsæt i det klassiske univers men med et moderne take på gamle klassikere som en trenchcoat, en blazer og en festkjole.

Ifølge ALT for damernes moderedaktør, Gertrud Maria Bønnelykke, er det InWears styrke: At blive ved med at gøre det, de gør bedst.

"De er eksperter, når det kommer til lækre basis-items. De kan finde ud af at lave den hvide skjorte, så den bare sidder. Jeg er også meget glad for deres strik, som har en virkelig god kvalitet – til priser, som de fleste kan komme i nærheden af," siger moderedaktøren.

Anbefalet til dig