sponsoreret indhold
Makeup trend 2017
SPONSORERET indhold

Sådan skal du lægge din makeup i 2017

I 2017 står den på vilde læber og øjne som 60'er ikonet Jean Shrimpton, og så er det en god ide at holde øje med koreansk hudpleje.

Af:: Mette Petersen Foto: deniskomarov, Gettyimages
06. feb. 2017 | Mode | Eurowoman

Hvem er skønhedseksperten?

Minu Vijay er partnership development manager hos det danske firma GOODIEBOX, som hver måned sender gaveæsker med skønheds- og hudplejeprodukter ud til tusindevis af håbefulde medlemmer i hele Danmark. Her forudser hun skønhedstrends og udvælger, hvilke produkter medlemmerne skal forkæles med. Derfor er det vigtigt, at hun altid er på forkant med tendenserne.

"Skønhedsbranchen er i konstant udvikling, og der opstår hele tiden nye ideer, tendenser og brands. I mit job handler det om at holde sig opdateret på alle disse strømninger. Det gør jeg blandt andet ved at følge mange forskellige bloggere, bl.a. den danske Marie & The Makeup og sites - samt pleje GOODIEBOX' store internationale netværk i kosmetikbranchen."

SEKS SKARPE TIL MINU

 

1. Hvad er tendensen indenfor makeup lige nu?

Der er to retninger indenfor makeup-verdenen. Den ene er ”the no makeup look”, hvor essensen er det naturlige; Flot hud, god glød og generelt et velplejet udseende, som ser effortless og usminket ud, men som ikke er det. Den anden er ”the makeup makeup look”, hvor man giver den gas med makeuppen, og det er tydeligt, at man har gjort en indsats foran spejlet. Contouring og matte læber er to tendenser indenfor denne retning.

De fleste kan placeres et sted indenfor dette spektrum, og i mit arbejde forsøger jeg at udvælge produkter, der passer til målgruppen og samtidig appellerer bredt indenfor disse rammer. 

2. Hvad bliver skønhedstrenden i 2017?

De matte læber forsvinder ud af modebilledet, og læberne skal i stedet mere over i glossy og metallic nuancer. Vi vil se meget mere fokus på øjne og særligt vipper, og bryn er fortsat super hotte og vigtige. Tænk på 60’er ikonerne Jean Shrimpton og Twiggy, som blandt andet var kendt for deres markerede øjne.

3. Hvad er det bedste produkt, du har lagt i en GOODIEBOX?

Jeg har mange favoritter, så det er svært at vælge, men i vores Happy Holidays boks fra december, var der en virkelig lækker body oil fra Karmameju. Olien er fra deres Wild Range serie, som dufter virkelig skønt. Den smelter ind i huden og giver med det samme en fløjlsblød fornemmelse.

4. Hvad er dit bedste skønhedstip?

Hvis et look får dig til at føle godt tilpas, så vær ligeglad med, hvad andre tænker. Det er dit ansigt - feel free to play around.

"Makeup er en udtryksform, en kunstform, nogle vil elske det, andre vil hade det. Sådan er det bare."

Man hører ofte folk snakke om regler indenfor makeup: ”Blå øjenskygge er for 80’er-agtigt” eller ”Man må aldrig have knald på både øjne og læber samtidig”. I mine øjne er der alt for mange regler uden noget formål, og det er så ærgerligt. 

"Leg med makeuppen og dit udtryk – hvad er det værste, der kan ske?"

5. Hvad er din personlige skønhedsfavorit?

Jeg bruger ikke ret meget makeup, men jeg har en forkærlighed for koreanske produkter, så det kan man altid finde i min taske og på min badeværelseshylde. I Korea har de i lang tid haft fokus på smuk hud, så de er langt fremme, når det kommer til hudpleje, og så er det utrolig prisvenligt.

6. Hvad går dit job hos GOODIEBOX mere præcist ud på?

Når et nyt år starter, beslutter jeg, hvilke temaer, de kommende bokse et halvt år frem skal have. Jeg knytter 20-30 ideer til hver af dem - både til produkterne og hvilke mærker, der kunne fungere godt til temaet. Senere i processen beslutter jeg endeligt, hvilke produkter, som skal ligge i den enkelte GOODIEBOX.

I Skandinavien er vi super heldige, fordi vi har et marked, mange i skønhedsbranchen gerne vil ind på. Danske kvinder har høje standarder, og det vil sige, at hvis man kan tilfredsstille os, kan man i teorien tilfredsstille alle. Sådan ser mange kosmetik brands på det. Af samme grund får vi hos GOODIEBOX mange henvendelser fra internationale spillere, og vi har et stort netværk i branchen.

Danske forbrugere stiller høje krav til kvalitet, men er lidt langsommere på trends – det skal typisk forbi London, Paris og Milano, før vi er klar til noget nyt.

Der er også nogle logistiske udfordringer, som jeg skal tage højde for, særligt når jeg arbejder med ikke-europæiske brands. Der er mange restriktioner, der skal overholdes, når vi finder produkter i Australien, Sydkorea og USA, og distributionen kan være en udfordring. Det hele skal gå op i en højere enhed, og det er min opgave at få det til at lykkes, så vi hver måned kan sende en GOODIEBOX med nye spændende produkter ud til vores medlemmer.

Gå ind på www.goodiebox.dk og få med koden 2FOR1EUROW en ekstra gratis GOODIEBOX samtidig den første boks fra Goodiebox