Emily Weiss om skønhed og glossier
SPONSORERET indhold

Emily Weiss: Her er produktet, der gør mig hurtigt klar til en aften ude

Den 30-årige amerikaner Emily Weiss står bag en af tidens mest populære beautyblogs, Into The Gloss og nu også sin egen produktlinje, Glossier.

Af:: Bea Fagerholt Foto: All Over Press
15. jan. 2017 | Mode | Eurowoman

Hun har fået lov til at snage i nogle af de største modellers, skuespillerinders og makeupartisters badeværelsesskabe og står bag en af tidens mest populære beautyblogs, Into The Gloss. For et år siden lancerede den 30-årige amerikaner og pioner Emily Weiss sin egen produktlinje, Glossier, og skabte de skønhedsprodukter hun selv manglede på toilethylden. Vi har talt med hende om succes, karriere og selvfølgelig hendes personlige skønhedsfavoritter.

Hvor stammer din passion for skønhed fra?

- Skønhedspleje er en slags fællesnævner. Lige meget hvem du er, eller hvor du kommer fra, gør vi os alle sammen klar hver dag, og derfor har vi alle sammen en relation til skønhedsprodukter. Jeg elsker at lære folk med interessante historier at kende, og det er gået op for mig, at emnet skønhed er en god måde at indlede en samtale på.

LÆS OGSÅ: 8 øreringe, der klæder dig og dit ansigt

 

Et billede slået op af Emily Weiss (@emilywweiss) den

Hvad var motivationen til at starte bloggen?

- Jeg har en baggrund i mode og har både arbejdet for Vogue og W Magazine. Men jeg syntes, der var et hul i markedet og et behov for en dybere snak og diskussion om skønhed. Det var der ikke rigtig nogen magasiner, der tog sig af, så jeg lancerede Into The Gloss i 2010 som et slags samtalerum om skønhed.

Hvordan har du opbygget dit imponerende netværk?

- Mit arbejde på magasinerne har givet mig en unik adgang til modeller, makeupartister, stylister, redaktører og seje kvinder generelt. Jeg elsker at møde nye mennesker og høre, hvad de har at sige, så mit netværk er vokset ret organisk i kraft af min naturlige interesse for folk.

LÆS OGSÅ: 9 makeup-tips, du ville ønske, du havde fået noget før

Hvor kom ideen til din egen produktlinje fra?

- Jeg så en mangel i den måde, som skønhedsbrands både udviklede og markedsførte produkter på. Jeg kunne ikke finde ét eneste brand, der virkelig talte til kvinder som mig selv, og som skabte hverdagsprodukter. Med Glossier satte vi os for at skabe netop det brand. Glossier er et fysisk manifest af alt det, vi har lært af bloggens loyale læsere og alle de fantastiske kvinder, vi interviewer og samarbejder med. Vi har skabt et moderne skønhedsbrand baseret på vores egen erfaring af, hvad der virker, og inspireret af, hvad kvinder har brug for i hverdagen. Vi vil gerne lede en bevægelse, der hylder individualitet og personlig stil, og som giver kvinder stolthed. Hver dag.

Hvordan har det været at lave dine egne produkter?

- Produktudviklingen er en sand fornøjelse. Jeg er selv meget involveret i processen, og det tager flere måneder, hvor der testes, og hvor vi taler med vores læsere om, hvad de gerne vil have. Der er enormt meget samarbejde, og det er virkelig sjovt. Intet gør mig gladere, end når jeg ser produkterne i andres hænder eller på deres Instagram-profiler.

 

Et billede slået op af Emily Weiss (@emilywweiss) den

Hvad har du lært af at være forretningskvinde?

- Mit team er altafgørende. Mit job er at finde og håndplukke de mest talentfulde og passionerede mennesker, give dem de redskaber, de har brug for for at lykkes, og så give dem frihed til at skabe Glossier. Og så tror jeg også, at min succes skyldes, at jeg kender mine begrænsninger. Jeg har haft succes med at omgive mig med folk, der kan udfylde de huller, hvor jeg ikke selv er ekspert.

Hvordan ser skønhedsbranchen ud om 10 år?

- Mit bud er, at flere brands bevæger sig væk fra det her 'sex sælger'-fokus, som man ser i markedsføringen af skønhedsprodukter. Glossier er frontløber i denne bevægelse, og vi tror på, at det at være sig selv, ærlig og autentisk sælger. Vi satser på, at kvinder vil reagere på denne genvinding af deres skønhed og kroppe.

Beskriv din egen beautyrutine?

- Lige nu kører jeg en fast skønhedsuniform på min hud, så min hudpleje er ret basic, og det handler mest af alt om at give den masser af fugt. Glossier Phase 1 Set er rygraden i min rutine og indeholder både Soothing Face Mist, Priming Moisturizer, Balm Dotcom og Perfecting Skin Tint fra Glossier. Af makeup bruger jeg Satin Lip Pencil, Het Loo fra Nars, og en lille smule Hoola Blush fra Benefit under mine kindben. Hvis jeg skal give den lidt mere drama, tilføjer jeg Eye Defining Pen fra Tom Ford øverst på mine øjenlåg.

Favoritprodukter?

- Jeg prøver at tage et 20 minutter langt bad hver aften for at koble af. Bal d'Afrique Bath Oil, Byredo, 800 kr.

- Olien er et bevis på, at enkel hudpleje virkelig kan være det bedste. Det her er til dato den bedste ansigtsolie, jeg har prøvet. Face Oil, Rodin, 1.150 kr.

- Den fedeste, mest blødgørende balm, der virker som en slags maske på læberne. Fordi man aldrig vil være foruden sin yndlingslæbepomade, har vi lavet en 3-pak, så du altid har en ved hånden. Balm Dotcom, Glossier hos Net-a-porter.com, 300 kr.

- Hvis jeg skal peppe mig hurtigt op til en aften ude, er det denne liner, jeg griber fat i. Eye Defining Pen, Tom Ford, 420 kr.

- Mascara, der klumper, driver mig til vanvid, og vandfast mascara er jeg heller ikke så glad for. Denne lægger sig fint omkring hver vippe og er aftagelig med en smule vand og nænsom gnidning. The Volume Mascara, Kevyn Aucoin hos Sephora.

- Det er den shampoo, jeg har brugt allermest. Den er dyr, men holder til gengæld længe, og den er perfekt til ugentlig brug. Den renser godt i hovedbunden uden at udtørre, og så er den super glansgivende. Cleansing Purifying Scrub, Christophe Robin hos Sephora.

LÆS OGSÅ: Sådan finder du den perfekte røde læbestift

LÆS OGSÅ: “Jeg står tilbage med ren, blød babyhud, der har glemt alt om, at den har været til fest hele natten”

LÆS OGSÅ: Se, hvilken frisure der passer bedst til din ansigtsform