Daniel Jensen og Chris Christiansen
SPONSORERET indhold

Stifterne bag hudplejemærket Nøie: Vi er sat i verden for at hjælpe folk med hudproblemer

Nøie er stiftet i 2018 af Daniel Jensen og Chris Christiansen, som vil være verdens bedste til at integrere brugernes feedback i udviklingen af de mest effektive hudplejeprodukter. Med udgangspunkt i brugerdata og videnskabelig viden har de skabt serier, der tager afsæt i brugernes specifikke hudproblemer.

Af: Maria Haarbye Foto: PR
01. feb. 2021 | Mode | ALT for damerne

Vi kender de danske hudplejemastodonter som Tromborg, Rudolph Care og Beauté Pacifique. Men hvem er de nye brands på markedet, og hvad er deres mission? Mød tre af de nyere brands, der alle kæmper for at afhjælpe hudproblemer med ren økologi og effektive ingredienser og samtidig nærer omtanke for vores klima.

Læs også: Stifterne bag Yrolí Skincare: "Vores brugere kan være sikre på, at vores produkter faktisk ER økologiske"

Hvorfor startede I Nøie?

"Vi startede Nøie for at hjælpe os selv, vores nærmeste og alle andre, der kæmper med hudproblemer. Vi oplevede meget tydeligt, at der manglede en løsning på markedet, som gjorde det lettere at finde en hudplejerutine, som rent faktisk hjalp, uden at det krævede tonsvis af produkter og en masse tid på Google, hos lægen eller i butikkerne. Derfor begyndte vi, tilbage i 2016, at gå helt i dybden med at undersøge, hvordan vi kunne udvikle specielt tilpasset hudpleje.

Vi har set en stor teknologisk udvikling på mange andre områder, bare ikke i måden vi håndterer hudproblemer på. Så ved at vende hele oplevelsen på hovedet og lave specielt tilpassede produkter, der er direkte baseret på vores brugeres problemer, kan vi sørge for, at den frustrerende oplevelse, det ofte er at finde den rigtige hudpleje, bliver nem og ligetil for personer med hudproblemer, og at produkterne på samme tid er uden unødvendige indholdsstoffer. Kort sagt er vi sat i verden for at hjælpe folk med hudproblemer. Det er dem, vi står op for om morgenen."

Hvad er filosofien bag brandet?  

"Filosofien bag Nøie er, at vi sammen, gennem fællesskab, videnskab og dig som individ, kan udvikle de absolut bedste produkter til en lang række hudproblemer. Og kernen ligger i fællesskabet. På vores hjemmeside kan kunderne tage en hudtest, fortælle om deres hudproblemer og give feedback til os. På den måde kan vi udvikle vores produkter bedst muligt. Når du bruger Nøie og giver feedback på din specielt tilpassede hudpleje, så hjælper du faktisk alle de brugere, der har lignende problemer. Alt, vi sender kundernes vej, er altid skabt med præcision, omhyggelighed og omsorg og meget nøje udviklet. Det er på den måde, vi kan finde præcis den hudpleje, der fungerer bedst for alle individuelle hudtyper."

Hvad trender inden for hudpleje lige nu?

"Tendensen er ”less is more”. Folk er trætte af lange og komplicerede  hudplejerutiner for at få en sund hud. Vi tror på en enkel rutine, som indeholder nøjagtigt de produkter og ingredienser, som din hud har behov for."

Nøie_produkt.jpg

Læs også: Stifterne bag Woods_Copenhagen: Det skal ikke være et quickfix, men en langsigtet investering

Hvad bliver det næste store hudplejehit?   

"Brugerdrevet innovation og cirkulær emballage. Vi vil være de bedste i verden til at indsamle og anvende bruger-feedback, fordi vi tror på, at det er den måde, vi kommer til at skabe verdens bedste hudplejeprodukter og kundeoplevelser på. Og så tror vi på, at hudplejeindustrien skal være meget mere cirkulær. Vi er i en branche, der producerer 120 milliarder stykker emballage om året, og det meste bliver ikke genanvendt. Det er simpelthen ikke godt nok, og det vil vi lave om på." 

Hvem beundrer I i skønhedsbranchen?  

"Helt grundlæggende beundrer vi brands, der gør en forskel for brugere med et svært problem, og dem, der kæmper for miljøet. Patagonia er et godt eksempel, og af danske brands er vi store fans af Coffee Collective og Organic Basics, fordi de leverer højkvalitetsprodukter kombineret med en opmærksomhed på både sociale og miljømæssige formål."

Anbefalet til dig