Aktiv hverdag? Sådan sørger du for, din krop får det rette brændstof

Aktiv hverdag? Sådan sørger du for, din krop får det rette brændstof

Føler du dig ofte udmattet i løbet af dagen? En af årsagerne kan være, at din krop mangler nogle af de byggesten, den skal bruge for at holde energiniveauet oppe. Bliv klogere her!

De fleste af os kender følelsen af at være i underskud på energi i en travl og aktiv hverdag – særligt nu i årets kolde måneder hvor dagslyset er begrænset. Årsagerne til den manglende energi kan være mange, men heldigvis kan du komme en lang række af dem til livs blot ved at ændre en smule på en håndfuld vaner og mønstre i din hverdag.

Kost, vitaminer og motion er alle grundlæggende elementer, der sørger for brændstof til både muskler og hjerne, og har du styr på, hvad din krop skal bruge for at opretholde et normalt energiniveau, kan du mindske følelsen af træthed og udmattelse.

Styr på kosten

Et stabilt blodsukker er afgørende for et stabilt energiniveau - og derfor er en sund og varieret kost en af de vigtigste grundsten, hvis du vil undgå at løbe tør for energi i løbet af dagen. En del af os springer ofte morgenmaden over, men faktisk kan medvirke til, at du rammer dagens første lavpunkt, nærmest allerede før du er nået på arbejde.

Når du vågner om morgenen, er dit blodsukker lavt, fordi det er mange timer siden, kroppen sidst har fået næring. En god morgenmad bestående af fuldkorn, protein og sunde fedtstoffer genoplader din krop og får dig godt fra start. For at holde blodsukkeret oppe resten af dagen, skal du spise regelmæssigt herefter – gerne 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider i alt.

Supplér med vitaminer

Størstedelen af de vitaminer og mineraler kroppen har brug for, kan dækkes gennem en afbalanceret kost bestående af grøntsager, kød, fisk, æg, mælkeprodukter og groft brød. Men i en travl dagligdag har de fleste sikkert oplevet, at det kan være svært altid at nå helt i mål med de gode madvaner, selvom vi udmærket ved, hvad de indebærer – og så kan man vælge at supplere med et kosttilskud.

Et kosttilskud bør ikke erstatte en sund og varieret kost, men kan fungere som supplement og bidrage til, at kroppen får de vitaminer og mineraler, den har brug for. Kommer man eksempelvis i underskud af B-12 og C-vitamin, kan det nemlig netop føre til en følelse af udmattelse og mindre energi.  

red.-produktbillede.jpg

De aktive ingredienser i VitaePro – bl.a. omega-3 og B12-, C- og D-vitamin - er gode til led, muskler, hjerte.

Særligt om vinteren, hvor huden ikke får ligeså meget sollys som resten af året, kan kroppen ligeledes have brug for ekstra D-vitamin. Kroppens celledeling er grun­dlaget for dannelsen af nyt væv, og D-vitaminer spiller en rolle i denne proces. De hjælper til optagelse af mineralet kalcium, som opretholder vores knogler, og er den vigtigste byggesten i vores skelet.

Alle ovennævnte vitaminer finder du i VitaePro, som er et af Nordens mest populære kosttilskud. Kapslerne indeholder bl.a. B12-vitamin, som bidrager til at reducere træthed, D-vitamin som bidrager til at bevare en normal muskelfunktion, og C-vitamin.

Hold dig i gang

Det lyder måske en smule skørt, at man får mere energi af at brænde energi af, men faktisk er den god nok. Når kroppen har det godt, er det lettere at holde sig i gang i hverdagen. Motion sætter fut i kroppens produktion af endorfiner, som gør os både glade og giver mere overskud, og din puls skal helst op mindst én gang om dagen.

Har du et stillesiddende job, kan det være svært at presse Sundhedsstyrelsens anbefalede 30 minutters motion ind hver dag, men sørger du for at stå op ved skrivebordet nogle gange i løbet af dagen og fx tage cyklen, frem for bilen, på arbejde, er du allerede godt på vej.

Derudover anbefales det, at man mindst to gange om ugen laver fysisk aktivitet med høj intensitet i 20-30 minutter. Det kan fx være ved løb, svømning eller holdsport. Både for at give energi, men også for at holde kroppens led og muskler i form.

Tip: Hvis du har holdt pause med træningen i længere tid, kan det være hårdt for led og muskler at komme i gang igen. Start med kortere træningspas og en mindre belastende træningsform, fx svømning, frem for at køre 110% på fra start. Du kan også overveje at supplere med et kosttilskud, som indeholder ekstrakt fra træet ’Boswellia serrata’. Det har været brugt gennem tusindvis af år til at holde leddene komfortable.

Vil du prøve et kosttilskud, som kan mindske din træthed og samtidig giver kroppen de vitaminer, der hjælper muskler og led i din træning?

VitaePro er et af nordens mest anvendte kosttilskud, og er blevet udviklet og forbedret gennem 17 år til at hjælpe dig, som gerne vil have en aktiv hverdag. Kapslerne indeholder både B12- og C-vitaminer, som mindsker følelsen af udmattelse og træthed, D-vitamin som bidrager til normal muskelfunktion og Boswellia serrata, som er med til at holde dine led komfortable.

Prøv VitaePro i dag til halv pris – kun 174 kr. for de første 2 måneder 

VitaePro indeholder effektive ingredienser for flere vigtige funktioner i kroppen:

  • LED: VitaePro indeholder Boswellia serrata, som er med til at holde leddene komfortable.
  • MUSKLER: VitaePro indeholder D-vitamin, som bidrager til at vedligeholde en normal muskelfunktion.
  • HJERTET: VitaePro indeholder omega-3-fedtsyrerne DHA og EPA, som bidrager til en normal hjertefunktion. Dokumenteret effekt på hjertet ved indtagelse af 250 mg DHA/EPA dagligt.
  • REDUCERER TRÆTHED: VitaePro indeholder B12- og C-vitamin, som bidrager til at mindske træthed og udmattelse.
  • BESKYTTER CELLERNE: VitaePro indeholder E-vitamin, selen og C-vitamin, som bidrager til at beskytte cellerne mod oxidativt stress.
  • IMMUNSYSTEM: VitaePro indeholder B12-vitamin og selen, samt C- og D-vitamin, som bidrager til immunsystemets normale funktion.

logo.jpg