Emilie Lilja introducerer BOOST FOR DUMMIES episode 3

BOOST FOR DUMMIES er titlen på Emilie Liljas miniserie, hvor hun interviewer tre forskellige communities og personligheder, der alle bruger træning som en aktiv del af deres hverdag.

Emilie Lilja er om nogen passioneret omkring træning, og i flere år har hun opbygget sit eget træningsunivers, men en MR-scanning viste i december, at hun har galoperende slidgigt. Det har dog ikke fået Emilie Lilja til at kaste håndklædet i ringen. Sammen med adidas kan du følge hendes genoptræningsrejse, som forhåbentlig skal resultere i en smertefri hverdag i udgangen af 2019.

Læs mere om Emilie Lilja's genoptræningsrejse i hendes IG post

I tredje og sidste afsnit af BOOST FOR DUMMIES mødes Emilie Lilja med Daniel Kjær, der er Co-founder og Head Coach i Savage Outpost, et træningsfælleskab, der kombinerer udendørs og funktionel træning med personlig udvikling. Daniel har med sine 12 års militærtjeneste og fire udsendelser til Irak og Afghanistan stor erfaring med udvikling af både fysisk og mental styrke.

adidas-r-75.jpg

Fokusér både på det fysiske og det mentale

Ifølge Daniel Kjær er styrketræningen et meget vigtigt element af genoptræningen. Han sammenligner utrænede muskelfibre med elastikker, der er slappe, og de kan medføre, at man ikke kan give så meget kraft og at leddene bliver usikre, fordi musklerne ikke er stærke nok til at stabilisere. Og får man ikke genoptrænet musklerne ordentligt, kan det i værste fald resultere i en ny skade eller gøre den tilstedeværende skade endnu værre.

Men det tager tid og tålmodighed at arbejde sig op igen. Ofte består et genoptræningsprogram af simple øvelser med mange repetitioner og meget lidt vægt, hvilket jo kan gøre træningen til en ganske kedelig oplevelse. Derfor betyder det mentale også enormt meget og det kræver, at man presser sig selv og holder motivationen oppe. En måde at udvikle dette på er ved at sætte fokus på udholdenhed i træningen, så psyken helt automatisk begynder at spille en rolle.

adidas-r-83.jpg

Udstyret skal være i top

Et andet element, der er essentielt, når man skal genoptræne, er, at fodtøjet skal være i orden. Når man styrketræner, anbefaler Daniel Kjær, at man ifører sig PULSE BOOST HD fra adidas, fordi de har en flad bund og giver en bedre støtte og stabilitet – især hvis man træner med vægte.

075A1657.jpg

adidas-r-80.jpgPå billedet ses adidas PULSEBOOST HD & adidas ULTRABOOST 19 

Er du ligesom Emilie Lilja blevet interesseret i Savage Outpost? Så tjek videoen øverst.

Du kan følge hele Emilie Liljas genoptræningsrejse og miniserien BOOST FOR DUMMIES på #liljaxadidas og på alt.dk - episode 1 & episode 2