GIV ET BLAD I JULEGAVE TIL ÉN, DU HOLDER AF

Gør din træning til en succes

Gør din træning til en succes

Vil du have mest muligt ud af din træning, er det vigtigt, at du ved, hvad du vil – og hvordan. Stil dig selv disse spørgsmål og gør din træning til en succes fra starten.


1. Hvad er formålet med din træning? Vil du gerne tabe dig, i bedre form, have mere energi eller stramme særlige områder op? Jo mere konkret du er, jo lettere er det at nå dit mål. Husk også delmål, det gør vejen sjovere.

2. Hvor lang tid vil du bruge på at træne? Vær ærlig over for dig selv. Træning kræver tid. Og husk, du behøver ikke træne fem gange om ugen for at opnå effekt. Lidt har også ret, og i starten vil du opleve store fremskridt selv med lille indsats. Start f.eks. med at cykle på arbejde (måske bare et par gange om ugen) eller gå en fast aftentur efter middagen.

3. Hvilke ugedage har du tid til at træne – og hvornår på dagen? Planlægning er alfa og omega for succes. Det er alt for let at snyde, hvis du ikke har faste træningsrutiner. Vær realistisk og læg en plan. Hvilke dage, hvor lang tid – og hvilken træningsform. Book timer ud i fremtiden og undgå samme træning to dage i træk, så er du godt på vej.

4. Vægter du kvalitet frem for kvantitet – eller omvendt? Hvilken type er du? Er du til hurtige løsninger eller det lange seje træk? Afhængig af dit svar er det forskelligt, hvilken træningsform du skal satse på. Yoga er godt, men vil du slanke dig NU, er personlig træning og en kostomlægning en bedre løsning.

Se, hvad vi ellers skriver om: Træning og Træningsprogram