Sådan kommer du afsted til træning

Sådan kommer du afsted til træning

Om eftermiddagen og aftenen er batterierne tit helt flade, og vi ender derfor ofte i sofaen i stedet for til træning. Men se her, hvordan du kan undgå det bløde møbel og springe glad afsted til en sen workout.


At træne om morgenen kan være bedre i mange henseender, men det er ikke altid, at der er tid eller overskud til det en tidlig morgen. Her får du 3 tips til, hvordan du kan holde energien oppe til sidst på eftermiddagen og først på aftenen, så du kan krydse træningen af din to-do-liste

Snack i rette tid: Frokost er et fjernt minde, når du er klar til at begynde din aftentræning, og derfor er snacks i orden, hvis du har brug for energi. Men at spise for meget lige før en træning kan være din undergang. Løsningen er at spise en snack af kulhydrater og protein et par timer før din træning. Det kan fx være fuldkornsflakes med skummetmælk eller 1 skive hvidt brød med kødpålæg. Et kvarter til en halv time før træning er letfordøjelige kulhydrater som salte kiks, rosiner eller 1 banan perfekte at spise på vej til træningscentret.

Vand: Føler du dig sløv? Så kan det være, fordi du er dehydreret. Sørg derfor for at du får nok at drikke hele dagen - ellers kan du opleve at blive træt og udkørt i starten af ​​din træning. Hvis din træning er meget intens, så sørg for at have en vandflaske med under hele seancen.

Et ekstra kick: Kaffe frisker dig op om morgenen, og det samme kan den mørke drik gøre før din træning. Undersøgelser har vist, at drikker du koffein-holdige drikke før en træning, hjælper de med at øge din udholdenhed og energi. Hvis kaffe om aftenen ødelægger din søvnrutine, så prøv en kop grøn te i stedet.

Kilde: Fitsugar

Se, hvad vi ellers skriver om: Træning og Træningsprogram