Giv et blad i julegave. Eller forkæl dig selv med en skøn julegave. Priser fra 149 kr.

The Continental workout

Der er ingen grund til at lade hverken din krop eller dine sommerdæk samle støv over vinteren. Dine sommerdæk er nemlig perfekte til at træne med i haven efter løbeturen. Få her 4 gode, funktionelle øvelser, der træner hele kroppen.

FØRSTEKLASSES EKSPERTISE

Continental hører til blandt verdens førende leverandører af dæk til biler og cykler. Personlig træner og instagrammer Camilla Lykke blev i 2017 ambassadør for Continental cykeldæk. Med springet fra håndboldmotionist til anerkendt trialet er hun på én gang en kæmpe inspiration og den helt oplagte ambassadør for Continental.

Continental har derfor sammen med Camilla Lykke og Fit Living lavet det perfekte træningsprogram.

Programmet: 
Kør 4 runder af alle øvelser, hvor du laver så mange gentagelser du kan i 45 sek. med 15 sek. pause imellem. 
Start ud med:

Continental farmers walk

Træner: 
Grebsstyrke, arme, ryg, ben og balder.

Sådan gør du: 
Tag et bildæk i hver hånd, ret dig op, skyd brystet frem og kør skuldrene tilbage på plads, så du føler, at du samler stykket imellem skulderbladene.
Spænd godt op i din core - som om at du spænder imod en mavepuster - og gå nu frem og tilbage i det tempo, din teknik og styrke tillader.

Skifter du også vinterdæk alt for sent?

Det gør de fleste nemlig. Ofte er det først, når der første gang varsles om sne- og isglatte veje, at man kommer i tanke om vinterdækkene ude i garagen. Men allerede ved 7 grader nedsættes sommerdækkenes vejgreb og bremselængde i forhold til de blødere vinterdæk, og det er altså allerede ved 7 grader, at du bør skifte til vinterdæk. Først og fremmest fordi på grund af den øget trafiksikkerhed for dig, din familie og medtrafikanter, men dækskiftet kan på den lange bane også have fordele for bankkontoen. Sommerdæk, der bruges i vintermånederne, slides nemlig langt hurtigere ned, og så vil du i sidste ende være tvunget til at skifte sommerdækkene helt ud. 

CONTINENTAL SQUAT MED SKULDERPRES

TRÆNER
Ben, balder og arme.  

SÅDAN GØR DU: 
Stil dig med fødderne i skuldrebreddes afstand og fødderne pegende 10 i 2. Hold et bildæk mellem hænderne, og lad det hvile på brystet. Lav herfra en dyb squat ved at skubbe hoften bagud. Hold ryggen ret, læg vægten tilbage på hælene uden at løfte fødderne fra gulvet, imens du presser dækket op til strakte arme. Pres dig selv tilbage til udgangspositionen, og gentag

Continental push-ups

Træner:
Bryst, skuldre og arme.

Sådan gør du: 
Tag udgangspunkt i en plankeposition på strakte arme på dækket og  fødderne i gulvet. Hold skuldrene fremme over hænderne, og spænd godt op i mave og bækken. Det skal føles som om, du spænder imod en mavepuster, imens du squeezer balderne sammen og kipper bækkenet ind under dig selv. Hold spændingen, og bøj i armene, så brystet kommer helt ned til dækkets kant. Pres dig selv tilbage i en plankeposition, og gentag øvelsen.

CONTINENTAL SIT-UPS

TRÆNER
Mave og ryg.

SÅDAN GØR DU
Læg dig på ryggen med et dæk imellem hænderne, og armene strakt lige op imod loftet. Lav en sit-up, imens du holder armene strakt imod loftet under hele bevægelsen, som vist på billedet. Fald tilbage til din udgangsposition ved at rulle langsomt ned over ryggen. Gentag herefter øvelsen.