Giv et blad i julegave. Eller forkæl dig selv med en skøn julegave. Priser fra 149 kr.

One-minute-workout: The Flexagon challenge

Få pulsen op, og træn hele kroppen igennem, når FIT LIVINGs chefredaktør Sara Jin Smidt aka. Healthy Skinny Bitch udfordrer dig med en one-minute-workout i anledning af lanceringen af Reeboks nye træningssko, Flexagon.

Lav så mange gentagelser af hver øvelse, som du kan nå på 1 minut. Kør 3-5 runder. 

Kettlebell swings

kettlebelt.jpg

Træner:
Balder, baglår og skuldre.
Sådan gør du:
Stil dig med fødderne i skulderbreddes afstand. Grib fat om din kettlebell, så du står med den foran benene. Bøj i knæene, og læn dig let forover, og skyd hoften frem for at sætte skub i vægten. Før den op til øjenhøjde, eller hele vejen op over hovedet, hvis din skuldermobilitet tillader det. Sørg for at spænde godt op i din core og dine balder for at undgå et svaj i lænden, når du svinger din kettlebell frem. Fasthold samme lette bøj i dine knæ under hele bevægelsen.

 

Kettlebell taljeKettlebelt-talje.jpg

Træner:
Talje.
Sådan gør du:
Stil dig med let afstand imellem benene og en kettlebell i den ene hånd. Kør nu overkroppen fra side til side. Det gælder om at komme så langt ned på hver side uden at bruge hoften.

 

Høje knæ

høkeknæ.jpg

Træner:
Kondition og mave.
Sådan gør du:
Stil dig med ret ryg og armene i en 90 graders vinkel. Træk nu knæene op til brystet i så højt et tempo, du kan. Jo højere du trækker knæene op, jo mere aktiverer du dine mavemuskler.

 

Side to sideside-til-side.jpg

Træner:
Kondition, inderlår og balder.
Sådan gør du:
Begynd stående med samlede ben og arme. Lav et stort udfald til siden med det ene ben, mens du skubber numsen bagud og strækker den ene arm skråt op i luften foran kroppen. Skift ben og arm i et eksplosivt hop, og gentag i så højt et tempo som muligt. 

 

Bike crunchesmave.jpgmave.jpg-2.jpg

Træner
Skrå mave og kondition.
Sådan gør du:
Læg dig på ryggen med benene løftet i en 90 graders vinkel. Spark det ene ben ud langs gulvet, og kør albuen over til det modsatte knæ, så du får et twist i overkroppen og løfter det ene skulderblad fra gulvet. Kør tilbage til din udgangsposition, og skift side. Kør i så højt et tempo, du kan uden at gå på kompromis med at strække benet helt.

 

Burpees burbees.jpg-1.jpgburbees.jpg-2.jpgburbees.jpg

Træner:
Hele kroppen.
Sådan gør du:
Start stående. Sæt hænderne i gulvet foran dig, og hop tilbage med benene, så du ender i en armstrækningsposition. Lav en armbøjning, og kom tilbage i din plankeposition. Hop derefter frem med fødderne, så du lander med flad fod i jorden. Hop så op i luften som, når du laver et eksplosivt englehop. Når du rammer gulvet, sætter du igen hænderne i gulvet og gentager bevægelsen.

 

Plankeplanke.jpg

Træner:
Core.
Sådan gør du:
Stil dig i en plankeposition på albuerne. Spænd godt op i dit bækken og din core ved at kippe hoften ind under dig selv og squeeze balderne sammen. Du skal føle, at du suger navlen op igennem rygsøjlen, og kapper strålen imens du tisser. Hold spændingen.

Reebok Flexagon

De nye Reebok Flexagon træningssko er designet og skabt til, at du kan bevæge dig frit i alle retninger, når du træner. Sålen er specialdesignet til en kvindefod, og dens 

Astroride-skum er ekstra blødt og stødabsorberende samtidig med, at skoens overdel er stræk- og åndbar. Reebok Flexagon forhandles i INTERSPORT, koster 749,95 kr. og fås både til mænd og kvinder. 

logo.jpg