Flad mave og slank talje - tips og øvelser

En smal talje og en flad mave, der ser fantastisk ud

 

 

− hvem vil ikke gerne have det?

Anne Bech deler sin kostplan til en flad mave. Det betyder bl.a., at du bygger din dag op i rutiner: Spis morgenmad, frokost og aftensmad. Og spis en snack mellem måltiderne, men kun hvis du er sulten.

 

 

mere om flad mave
Henter...

Verdens bedste maveøvelse

Planken bliver af flere eksperter betegnet som verdens bedste maveøvelse. Drop de traditionelle mavebøjninger. Planken sørger for, at du spænder op i hele muskelkorsettet, hvilket giver en superstærk mave − og samtidig bruger du mange andre muskelgrupper − win win.

Er du mere til yoga end styrketræning kan du også sagtens rulle yogamåtten ud. Næsten alle yogaøvelser styrker nemlig din core og din mave. I yoga er der fokus på en god holdning fra bunden af fødderne og til toppen af hovedet. Der arbejdes altid med at placere og stabilisere hele kroppen korrekt, og derfor er det ofte kernen og mavemusklerne, der arbejder for, at du kan balancere, strække, bøje og tviste.

Søvn er vigtigt 

Vidste du, at du kan sove topmaven væk? Flere studier påviser en sammenhæng mellem for lidt søvn og mere fedt på maven, men årsagen er uvis. Til gengæld ved man, at den rette mængde søvn giver mere energi, overskud og mere viljestyrke − og det har du brug for, hvis du vil smide fedtet på maven én gang for alle

Her får du tips og øvelser til, hvordan du kan træne og spise dig til en veltrænet flad mave. Det er faktisk helt enkelt.