-
Midt i bogsuccesen: Janni Ree udsat for tyveri
-
Sådan holder Janni og Jeppe sig i form: "Dem, der boller sammen, holder sammen"
-
Peter Asschenfeldt fylder 70 år: Pension og flytning i sigte
-
Janni Ree afslører stor nyhed
-
Janni Ree taler ud: Han var alkoholiker
-
Janni Ree skriver ny bog om mænd: Adskiller sig fra tidligere bøger
-
Janni Ree i ny stor satsning
-
SE VIDEOEN: Janni Ree skræmt fra vid og sans
-
Janni ramt af alvorlig sygdom: Hoster blod op
-
Nu sker det endelig: Janni og Karsten sammen igen
-
Mere på vej: Linse vender tilbage til krimiuniverset
-
Tilbage på tv: Linse Kessler havde ét krav til produktionen
Kong Felipes fine hilsen: Mange tak
Ud over spansk og engelsk havde Kong Felipe også lært at sige to ord på dansk: "Mange tak".
Efter dronning Margrethes overdådige gallataffel aftenen før, så inviterede det spanske kongepar, kong Felipe og dronning Letizia, som traditionen byder under et statsbesøg, på en returmiddag for den kongelige familie og inviterede gæster.
LÆS OGSÅ: 'Bagedysten' vender tilbage: Skal du med?
Det var Glytotekets imponerede festsal, der dannede rammen om den royale fest på andendagen af statsbesøget. Og ud over spansk og engelsk, så havde Kong Felipe til gæsternes store glæde også lært sig to ord på dansk: "Mange tak", som han brugte i sin takketale til dronning Margrethe og de andre gæster.
Artiklen fortsætter under billedserien...
Inden festlighederne om aftenen havde det spanske kongepar og kronprinsparret haft en travl dag, hvor de ud over besøg i Folketinget, på Københavns Rådhus og Universitetet blandt andet deltog i kranselægning ved Monumentet på Kastellet, som også er en fast tradition ved statsbesøg.
LÆS OGSÅ: UHH! Få et smugkig på den nye 'Nattevagten'-film
Parrene havde delt sig op, så Frederik og Felipe tog sig af erhvervsdelen, mens Mary og Letizia tog på Rigshospitalet. Det var en meget stolt kronprinsesse, der kunne vise den spanske dronning 'Mary Elizabeths Hospital – Riget for børn, unge og gravide', som skal åbne for de første patienter i 2026.
LÆS OGSÅ: Marie efter 'Robinson': Jeg fik et angstlignende anfald
Hospitalet er en del af Rigshospitalet, hvor der vil være fokus på ikke kun de syge og indlagte, men på kulturen og hele familien omkring dem, ligesom der vil være masser af forskning og udvikling. Både dronning Letizia og kronprinsesse Mary havde lejlighed til at tale med børn og deres forældre i Testhuset på Rigshospitalet, hvor brugerne er med til at udvikle og teste løsninger til det kommende hospital.
LÆS OGSÅ: Markus Grigo åbner op efter ulykke: Dårlig samvittighed
Inden det spanske kongepar fløj hjem fra det tre dage lange statsbesøg i Danmark, besøgte de sammen med kronprinsparret Dansk Arkitektur Center.