Populær tøjkæde hylder busken
SPONSORERET indhold

Populær tøjkæde hylder busken

Tøjkæden American Apparel, der har stor succes med sit basistøj, har lavet et stunt i deres butiksrude i New York, som i den grad har skabt overskrifter.

Af: Mi Skjold Brix
29. jan. 2014 | Livsstil | ALT for damerne

Deres mannequiner blev i midten af januar iklædt undertøj i tyndt, halvgennemsigtigt materiale, som ikke overlader meget til fantasien. Dét, et tæt sæt bomuldsundertøj ville kunne have overladt til den kære fantasi, havde været de farvede brystvorter og en imponerende hårpragt mellem benene.

I et interview med STYLEite fortæller Dee Myles, der er en af kræfterne bag American Apparels visuelle profil, at reaktionerne efter den første dag var nysgerrighed mere end noget andet, og at valget af den mere naturtro styling af dukkerne ikke ligger langt fra mærkets tidligere valg.

- American Apparel har altid været et mærke, der har hyldet naturlig skønhed. Og dette er en fortsættelse af den hyldest. (...) Det skal sætte gang i snakken mere, end det skal være et kontroversielt standpunkt i forhold til, hvad vi betragter som smukt og sexet, siger hun til STYLEite.com.

Tiltaget ser hun som en del af en større accept af kvindens naturlighed og tilpashed omkring sin egen kønsbehåring.

Og hurra for det. Det er da fantastisk at få spredt et budskab om, at det faktisk ikke er så forkasteligt at vælge måtte frem for skægpest i disse moderne tider, hvis nogle skulle være i tvivl.

Generelt er mærket kendt for at bruge "virkelige" kvinder i deres kampagner og på deres hjemmeside. Tøjet forhandles endnu ikke i Danmark, men i mange europæiske storbyer.

LÆS OGSÅ: Derfor skal jeg være pensionist i Tyskland!