KLUMME: Jeg holder af København. Vesterbro forsøger – så hårdt – at være det næste Brooklyn, mens Nørrebro (stadig efter et årti) er en skygge af et hipster Berliner-kvarterer. Indre København er forbeholdt erhverv, pastel-farvede børnefamilier, turister og scientologer. Og så er der skønhederne på stiletter, som manøvrer sig gennem den ene byggeplads efter den anden samt den beskedne hær af Consul Solcenter-ristede steroide-bomber, som nyder en kaffe på MJ Coffee lige efter de har checket ind i Fitness DK.
34% af gæsterne hos Café Victor har ikke stiftet bekendtskab med pølsegift, silikone eller hår-transplantationer. Demografien for den minoritetsgruppe er 18-25.
40% af stamgæsterne på Sunday klager over, "hvor overfladisk" stedet er for venner og bekendte.
87% af de forbipasserende som på overfladen kan minde om en ansat fra Kastrups Lufthavns sikkerhedstjek, er ivrige efter at give dig en stress-test.
Millenials og/eller yngre
60% af unge fra alderen 22-28 er fotografer. 52% af dem hentyder til deres Instagram profil.
27% af piger vedhæfter deres selfie med et politisk eller andet "jeg læser altså nyheder" budskab.
80% af danske gymnasie-elever bestod med et snit på 12.
Annonse
Coaches, debattører, smagsdommere, etc.
57% af coaches lider af angst, depression eller narcissisme.
32% af DR2's smagsdommere er i par-terapi. De øvrige 68% er singler.
62% af aktive debattører har ikke tålmodighed til debat.
56% af gastro-nordisk-køkken-entusiaster indrømmer anonymt, at de foretrækker pizza, spaghetti bolognese eller en "ornli' döner".
24% af raw food kunder oplever maveonde af "uforklarlige årsager".
76% af vegetarer er i "ekstase", når de overstår deres "aktivistiske fase" og spiser kød igen.
Singler
Annonse
79% af kvindelige Tinder-brugere troede, deres date var højere i virkeligheden.
45% af enlige skifter jævnligt deres profilbillede. Effekten af dette står endnu uklart.
92% af mænd som ikke tager regningen ved første date, når på "mystisk vis" ikke til anden date.
Online-tendenser
64% af serie-junkies er dagpenge modtagere, de resterende 36% er enten studerende eller forældre med et inaktivt social-liv.
68% af kvinder over 65 bruger udelukkende Emojis til at kommunikere med deres børn online. De adspurgte børn forstår ikke, hvad deres mor forsøger at kommunikere.
42% af akkumuleret blog-indhold er smileys og hashtags. De resterende 58% starter med "Hej, jeg ved, jeg ikke har været aktiv på bloggen længe, men (...)"
Grafik: Sam Mansoor
Erhverv
75% af PR- og kommunikations ansatte drømmer om at løbe en halv-marathon.
67% af ansatte i den private sektor har et bedre forhold til deres svigerforældre end deres IT-afdeling.
46% af cand. merc'er går i panik, hvis deres Exchange kalender crasher. Af ekstreme reaktionsmønstre kan nævnes: råbe af computeren, flå sig i håret eller i værste instans, bryde grædende sammen på toilettet.
- Blogger om den moderne mand i det 21. århundrede på Sammansoor.com - Har ydermere arbejdet 9 år i reklamebranchen som tekstforfatter og art director med internationale brands. Han arbejder selvstændig idag som kreativ konsulent. - Sam Mansoor er uddannet mediegrafiker.
Klummerne er et udtryk for skribentens egen holdning.