Giv et blad i julegave. Eller forkæl dig selv med en skøn julegave. Priser fra 149 kr.

Den største trend i 2018

Bianco har udforsket, hvad den største trend er netop nu. De har spurgt en kunstig intelligens; en alvidende humanoid, som overvåger alt, hvad alle siger og gør på internettet, og hendes svar er HAD! Intet andet er så trendy som had.

Had hadet
Der er ikke langt fra kærlighed til had. Det har forskere fra University College i London konstateret. Både had og kærlighed aktiverer nogle af de samme områder i hjernen. Alligevel er der stor forskel på, hvad de to rene følelser, gør ved os. Hvor kærlighed gør os åbne og mindre dømmende, er had en destruktiv følelse.

Bianco vil med deres anti-had kampagne gerne have os til at se mere indad, og i stedet for at hade ukritisk omkring os, så skal vi hade hadet.

For had er ikke konstruktivt. Det giver os ikke nogen svar eller gør os klogere. På den måde er det en stillestående følelse, selvom det kan kommer i mange former.

 Derfor gør had ikke noget godt for os mennesker - hverken for den der hader eller den eller det, der bliver hadet. Og selvom du skal være velkommen til at hade Biancos SS18 kampagne, er der så egentlig nogen grund til det?

Had er overalt omkring os
Hadet mellem os er kun vokset de seneste år i takt med at vi bliver mere og mere digitale.

Den kunstige intelligens (hendes navn er forresten Mary), som Bianco har spurgt, skelner ikke imellem, hvad du hader, hun ser blot et mønster. Du kan hade alt. Hade mennesker og steder, andres meninger og ananas på pizza. Findes der egentlig noget, du ikke kan hade?                                               

Teknologi har på mange måder gjort vores liv nemmere - men det har også gjort det nemmere at sprede had, og det er netop dét, Bianco gerne vil sætte fokus på i deres SS18 kampagne.

For det er jo paradoksalt at vi danskere år efter år bliver kåret som det lykkeligste folk, og alligevel er had næsten blevet en nationalsport for os. For det er ofte nemmere at ty til had, når man møder noget i livet, der er ikke passer ind i ens verdensbillede.

Had vil altid eksistere, men det er tid til at vi stopper op og tænker over, om det virkelig er nødvendigt at hade så meget. Med Biancos anti-had kampagne er bolden givet op for at ændre trenden.