Plus size
SPONSORERET indhold

9 kampagner med kvinder i undertøj, der vil få dig til at elske din krop

Skønhed kommer i alle former og størrelser. Tidligere på måneden lancerede plus size-mærket Lane Bryant en ny undertøjskampagne under sloganet "I'm no Angel" – jeg er ingen engel.

Af: Tilde Mariann Andersen
10. maj. 2015 | Livsstil | ALT for damerne

Kampagnen var en kærlig kommentar til lingerimærket Victoria's Secret's slanke modeller, de såkaldte Victoria's Secret-engle, med et slet skjult budskab om, at vi kvinder kan være alt fra en størrelse 32 til 52. Ikke kun unge veltrænede modeller bruger undertøj.

LÆS OGSÅ: Fotograf laver bog med nøgenbilleder af kurvede kvinder

I en serie af sort/hvide billeder poserer seks smukke plus size-modeller i Lane Bryants undertøj. Imidlertid mente kropsaktivisten Jes Baker ikke, "I'm No Angel"-kampagnen var tilstrækkelig repræsentativ for, hvordan kvinder virkelig ser ud, så sammen med en fotograf skabte hun sit eget bud på en kampagne, der repræsenterer alle kvindekroppe. Bl.a. bad hun en kvinde, der oprindeligt er født som mand, om at stille op til foto. Nedenfor kan du se Jes Bakers kampagne og otte andre skønne af slagsen, der får os til at føle os godt tilpas i vores kroppe. Inklusiv den udskældte kampagne for Lane Bryants lingeri.



#EmpowerALLBodies er budskabet fra Jes Baker.


Kampagnen fra plus size-mærket Lane Bryant er nu også ret skøn.

LÆS OGSÅ: Slut med unge modeller: Modehusene hyrer voksne kvinder


Lingerimærket Dear Kate tog utraditionelle metoder i brug, da de sidste år bad seks kvindelige computerprogrammører være modeller i deres kampagne. Det kan også være sexet at være nørd.



Det vakte opsigt, da American Apparel bookede den, på det tidspunkt, 62-årige skuespillerinde Jacalyn O'Shaughnessy som undertøjsmodel.


Triumph har også sat fokus på den naturlige kvindekrop i deres kampagner.

LÆS OGSÅ: Se billederne: Fotograf tager nøgenbilleder af sig selv over 4 årtier


Her er videoen, vi alle sammen snakkede om i januar. En meget dansevenlig kampagne fra organisationen Sport England, der vil have os alle til at dyrke motion.


Dove var muligvis de første, der hyldede alle kropstyper som smukke.


Mærket ModCloth har brugt deres egne ansatte som modeller. Og endda nægtet at retouchere dem.


Den ægte dig er sexet, var den besked, tøjmærket Aerie sendte med denne kampagne, der ikke var en tur igennem computerprogrammet Photoshop for at rette op på fejl og mangler.

LÆS OGSÅ: Her er de kurvede kvinder du skal følge på Instagram

LÆS OGSÅ: Nu vælger modehusene kurvede kvinder

LÆS OGSÅ: 12 smukke kendisser over 40