6 hurtige til Medina
SPONSORERET indhold

6 hurtige til Medina om 'Jalousi' og kærligheden til mode

20. mar. 2014 | Livsstil | Eurowoman

Hun er aktuel med singlen 'Jalousi' samt live-albummet 'Tæt på'. Vi har stillet stilikonet og Danmarks popdronning nr. 1, Medina, seks hurtige om den nye single 'Jalousi', mode og hvor hun helst går i byen.

Hvad er inspirationen bag den nye single?
"Jeg skriver ud fra min intuition - jeg skriver, hvad der falder mig ind. Inspirationen til 'Jalousi' var country-musik."

Hvor lang tid tog det dig at skrive teksten?
"Det tog mig 20 minutter at skrive teksten til 'Jalousi'."

Hvor er det tøj, du har på i videoen fra?
"Den hvide kjole, jeg har på i musikvideoen til 'Jalousi', har jeg selv designet og syet. Jeg har strøget hver eneste lille swarowski sten på selv (smiler)."

Beskriv din private tøjstil med tre ord?
"Jeg vil beskrive min private tøjstil som casual, feminin og skinnende."

Hvor meget betyder moden for dig, når du optræder?
"Mode betyder rigtig meget. Det tøj, du har på, sender et klart signal til andre om, hvem du er og hvilket billede, man f.eks. ønsker at vise i en video, så det betyder alt."

Hvor går du i byen i København? Og danser du nogensinde til dine egne sange?
"Hvis jeg går i byen i København, kan jeg godt lide cocktailbarer. Jeg synes, det er hyggeligt at starte ud på D'Angleterre. Zen er at foretrække, når jeg har lyst til at være mere privat. Hvis jeg har lyst til at feste med hele rummet, tager jeg på Sunday. Jeg danser sjældent, og jeg danser ikke til mine egne sange."

Foruden det nye album, har Medina haft travlt med en masse andre spændende opgaver. I efteråret lancerede hun sammen med Gosh en kosmetikserie, og nu er hun endnu engang aktuel i en reklamefilm for Schweppes.

"Grunden til, at jeg har valgt at arbejde med Schweppes, er, at de i høj grad har et spændende internationalt og fashion-præget brand, som jeg let kan identificere mig med! Jeg var imponeret over deres tv spots med seje Uma Thurman og Nicole Kidman – og jeg vil gerne hjælpe Schweppes med at få et dansk touch. Projektet har givet mig mulighed for at være mere i kontakt med mine fans bag skærmen – og give dem lidt af deres kærlighed igen. I år har vi givet mere plads til musikken i en cool video, der viser Schweppes som en moderne drik. Medina og Schweppes for altid," siger Medina om samarbejdet.

Kampagnen er en co-branding kampagne mellem Schweppes, Medina, Labelmade og STEPitUP. Se reklamevideoen her: