sponsoreret indhold
Ford bag tankevækkende reklame med skilsmisse som tema
SPONSORERET indhold

Ford bag tankevækkende reklame med skilsmisse som tema

Normalt handler reklamer om at fokusere på et produkt eller en service, der bliver sat i det rette lys med det overordnede mål at sælge.

18. mar. 2016 | Livsstil | Eurowoman

Det er meget naturligt, da man som virksomhed bruger en masse ressourcer både på reklame og diverse medier og platforme, hvor man gerne vil nå ud til læsere.

Alligevel laves der reklamer, som er helt igennem ikke-kommercielle. Det er Fords seneste kampagne er godt eksempel på med en miniserie, der hedder Familien. Kampagnen fokuserer på en familie, hvor far og mor skal skilles. Her er virkeligheden skildret på benhård vis, hvor man får en rørende indsigt i den smerte, børnene går igennem.

Se hele miniserien på youtube.  

Ford nævnes ikke i videoen, men agerer blot opholdssted for den lille fyr, Troels, som insisterer på at blive i bilen, indtil forældrene er kommet på bedre tanker, hvad angår hele den her skilsmisse. Men hvorfor insisterer Troels på at blive siddende i bilen? Det kan der være mange forklaringer på. En af dem er, at bilen er en af familiens glade samlingspunkter. Både i hverdagen og weekenden bruger familien bilen, hvad end det er når ungerne, skal afleveres i skole eller når der skal handles stort ind i supermarkedet lørdag eftermiddag. Bilen associeres også med mange ekstraordinært gode minder. Minder fra sommerferien til Italien eller skiferien i Østrig. Minder hvor far og mor var glade for hinanden og hvor alt var godt. Særligt for unge mennesker kan bilen ses som et magisk redskab, der fører til nye og spændende oplevelser.