Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

Hjemmelavede myslibarer
Hjemmelavede myslibarer

Hjemmelavede myslibarer

Hjemmelavede myslibarer

Jeg er ret stor fan af myslibarer, især den hjemmelavede slags, hvor jeg selv kan bestemme alle ingredienserne. Disse små barer smager suverænt godt, og fungerer både som en sød snack om eftermiddagen, og jeg må indrømme de også glider fint ned som morgenmad. Mylisbarerne er glutenfrie, og i stedet for sukker eller alm. sirup bruger jeg dadelsirup til denne opskrift.

Myslibarer med nøddesmør, ca. 12 små stk.
50 g mandelsmør/hasselnøddesmør/jordnøddesmør

3 spsk kokosolie

100 g havregryn, brug evt. glutenfrie

60 g mandler, grofthakkede – andre nødder kan bruges

2 spsk tørrede tranebær (uden sukker), gojibær eller frysetørrede bær

3 spsk dadelsirup – andet sirup kan bruges

Smelt nøddesmør og kokosolie sammen i en lille gryde. Rør det sammen med de øvrige ingredienser, og rør massen godt sammen. Fordel massen i en lille form (ca. 18*18 cm), beklædt med bagepapir - tryk myslimassen godt sammen i formen og stil den i fryseren i ca. 40 minutter, hvorefter den skæres ud i små barer. Opbevar barerne på køl indtil de skal spises.

Se, hvad vi ellers skriver om: Musli, Muslibar og Ditte Ingemann