Både planeten og vores energiregninger har brug for, vi tænker meget mere grønt og sparer på energien, og at vi gør det nu. Alene ved at spare på vandforbruget i dine skønhedsrutiner, kan du komme langt – og sammen kan vi komme endnu længere.
Kender du det gamle ordsprog, ”mange bække små, gør en stor å”? Det kan virke uoverskueligt at komme i gang med at leve mere miljøvenligt, for hvor skal man starte, og hvad batter? Her passer ordsproget rigtig godt. For alle besparelser og indsatser betyder selvfølgelig noget. Især hvis vi er mange, der gør det. Så lad os starte med nogle af de rutiner, langt de fleste kvinder har, og som kun involverer os selv – skønhedsrutinerne.
Vidste du… At 60 procent af en shampoos CO2 -aftryk er knyttet til brugen af shampooen, Fx energiforbruget, der går til opvarmningen af vandet, og mængden af vand, vi bruger, når den skylles ud.
Læs mere om L’Oréals målsætninger og commitment for at spare på vandet her.
L’Oréal arbejder fx målrettet mod at reducere vandforbruget i deres produktion af alle de skønhedsprodukter, vi kender og elsker. De laver også en del produkter, som kræver mindre vand at rense af, eller slet ikke noget. Det gælder blandt andet Garnier’s Fructis tørshampooer, og micellar renseprodukter, der kan bruges med genanvendelige bomuldsrondeller, og som ikke skal vaskes af. Et andet eksempel er Garnier Ultimate Blends No Rinse Conditioners, der sparer dig fra at bruge omkring 100 liter vand på at skylle traditionel flaske balsam ud af håret.
.
#Everydropcounts – det er navnet på den challenge, L’Oréal har skudt i gang, og som du kan deltage i. For fremtidens skyld, din pengepungs og for planeten.
L’Oréal har de sidste 17 år haft en målsætning om at håndtere deres vandforbrug så bæredygtigt som muligt.
Siden 2005 har L’Oréal blandt andet reduceret vandforbruget på deres fabrikker med 53 procent per færdige produkt.
Inden 2030 er målet, at alt vand, der bruges til at skabe L’Oréals produkter, skal genopsamles og genbruges.
Se videoen herunder og se hvordan du kan være ved til #Everydropcounts challenge.