-
Midt i bogsuccesen: Janni Ree udsat for tyveri
-
Sådan holder Janni og Jeppe sig i form: "Dem, der boller sammen, holder sammen"
-
Peter Asschenfeldt fylder 70 år: Pension og flytning i sigte
-
Janni Ree afslører stor nyhed
-
Janni Ree taler ud: Han var alkoholiker
-
Janni Ree skriver ny bog om mænd: Adskiller sig fra tidligere bøger
-
Janni Ree i ny stor satsning
-
SE VIDEOEN: Janni Ree skræmt fra vid og sans
-
Janni ramt af alvorlig sygdom: Hoster blod op
-
Nu sker det endelig: Janni og Karsten sammen igen
-
Mere på vej: Linse vender tilbage til krimiuniverset
-
Tilbage på tv: Linse Kessler havde ét krav til produktionen
Ghita Nørbys store sorg: Droppet af vennerne
Ghita Nørby har oplevet brud med livslange venskaber.
Som 91-årig er Ghita Nørby ikke uvant med at tage afsked med venner, men at det sker, fordi de dropper deres livslange venskab, er en enorm sorg. Især fordi hun ikke aner, hvorfor de ikke længere vil tale med hende.
– Jeg har været venner med nogen i 50 år, og fra den ene dag til den anden – uden forklaring – blev jeg kasseret. Uden nogen ville tale med mig om det. Og det kan da godt være, jeg kan støde nogen eller støde mine venner. Men det, synes jeg jo, er et problem, som vi mennesker jo godt kan tage op med hinanden, siger hun i et interview med Radio IIII.
Artiklen fortsætter under videoen:
I podcasten ”En anden tid” har Ghita tidligere fortalt, hvordan hun har søgt terapi for at bearbejde sorgen.
– Det har jeg ofret mange penge på at komme igennem hos en
psykolog. For det har virkelig gjort mig forfærdelig ondt. Fordi
selvfølgelig begår jeg fejl. Men jeg vil jo gerne have mine gode
venner siger, ”Ghita, hvorfor fanden sagde du det?”, og så kunne vi jo snakke om det.
Artiklen er første gang bragt i denne uges HER&NU-blad. Du kan tegne et abonnement ved at klikke HER.