sponsoreret indhold
BOSS laver kollektion med verdenskendt modeinfluent:  ”Stærke kvinder som hende inspirerer os”
SPONSORERET indhold

BOSS laver kollektion med verdenskendt modeinfluent: ”Stærke kvinder som hende inspirerer os”

Chief Brand Officer hos BOSS, Ingo Wilts, og den tyske iværksætter og model, Caro Daur, har været venner gennem mange år. Nu har deres tætte bånd resulteret i en smuk og tidløs kollektion, der både er musthave i din garderobe i dag – og mange sæsoner frem.

01. okt. 2020 | Mode | Hugo Boss

Tidligere var det primært designere og Hollywood-celebs, der dikterede, hvad der var hot og not i modebilledet. Men de seneste år har også en ny form for fashionista indtaget podiet. På Instagram og andre sociale medier viser cool og chikke influenter vejen til god stil og nye trends med deres personlige take på mode – til millioner af følgere fra hele verden.

Én af de hotteste af slagsen lige nu er tyske Caro Daur. Det understreger den 25-årige iværksætter nye designsamarbejde med tøjgiganten BOSS. Resultatet er en eksklusiv capsule-kollektion, der tager udgangspunkt i tidens nok største tendens; mode der består.

Musthaves til enhver lejlighed

Selvom ’BOSS curated by Caro Daur’ er BOSS’ first ever samarbejde med en modeinfluent, er Daur ikke et helt fremmed ansigt i det tyske modehus. Den nye kollektion er nemlig resultatet af et langt venskab mellem hende og Chief Brand Officer, Ingo Wilts. 

Kollektionen består af 15 elegante musthave-items, der kan bruges til stort set enhver lejlighed – lige fra kontoret til en aften ude – og inkluderer blandt andet en blød, cremefarvet strik, en uundværlig ’little black dress’ med åben ryg, og en smuk blazer der både går sammen med dine basic t-shirts, skjorter og kjoler, og generelt bare er genial som ekstra lag i de kolde måneder, vi går i møde.

BOSS_tekst1_ny.jpg

Kollektionen består hovedsageligt af elegante essentials i sort, hvid og beige. Priserne spænder fra 449 kr. - 5.799 kr.

Æstetikken er simpel og klassisk, og alle styles er holdt i en neutral farvepalette. To ting der kendetegner både BOSS’ og Caro Daurs kompromisløse tilgang til stil, og samtidig gør, at du kan bruge tøjet sæson efter sæson, uden hverken snit, udtryk eller farve går out of style.

Med den nye kollektion lever udtrykket ”less is more” med andre ord i bedste velgående - og vi er vilde med det! I en tid hvor klima og forbrug er mere i fokus end nogensinde før, ér der bare noget tilfredsstillende over at investere i slow fashion. Især når der er tale om designs, der ovenikøbet er nemme at mixe og matche med resten af garderoben.

BOSS_tekst2_ny.jpg

Caro Daur er blevet kendt i modeverdenen for sin enkle og klassiske stil. Her ses hun i bukser, bluse og blazer fra den nye BOSS-kollektion.

Girlpower går ikke af mode

Foruden et vellykket designsamarbejde og et godt venskab, markerer ’BOSS curated by Caro Daur’ også en stor milepæl i BOSS’ historie. Kollektionen bliver nemlig lanceret i forbindelse med 20-års jubilæet for BOSS Womenswear.

Gennem to årtier har modehuset lavet kollektioner med inspiration fra seje, selvsikre og handlekraftige kvinder verden over – og lige præcis dét bliver også brandets fokus fremover. Derfor lå samarbejdet med netop Caro Daur lige til højrebenet, mener Ingo Wilts:

”Et samarbejde med Caro sætter vores tøj i kontekst. Stærke, succesrige kvinder som hende inspirerer os. For mig er hun det perfekte eksempel på den moderne BOSS-kvinde.”

’BOSS curated by Caro Daur’ lander på boss.com og i udvalgte butikker 1. oktober 2020.