Burberry See Now Buy Now
SPONSORERET indhold

Burberry lancerer vildt nyt tiltag

Alt skal gå hurtigt, og vi vil have det næste, før vi får fat i det nuværende, og Burberry følger med. Nu kan du købe kollektionen samtidigt med, at den vises - her er de 2 første billeder.

Foto: PR
17. aug. 2016 | Mode | Eurowoman

Mandag d. 19. september er en stor dag for Burberry. Jovist, er det under Londons modeuge, og jovist, plejer Burberry at holde show, så det er ikke her, der sker noget nyt. Det er til gengæld første gang, Burberry afholder show med deres nye struktur, hvor de viser deres første 'see now buy now'-kollektion.

LÆS OGSÅ: 5 ting du ikke vidste om Saks Potts-showet

Fra september vil Burberry erstatte deres nuværende fire shows om året med bare to halvårlige, som skal kombinere dame- og herretøj. Kollektioner helt uden en sæson, som i stedet navngives efter den måned som de lanceres i – altså 'September' og 'Februar', og med den mere direkte og personlige tilgang, har Burberry det globale publikum i tankerne. En kollektion, som du ikke skal vente 6 måneder på at få fingrene i, men som du kan få fat på lige med det samme.

LÆS OGSÅ: "Om det er noget til tørt hår, neglepleje eller læbepomade, du er på udkig efter, er denne min favorit"

"Fra live streaming og bestilling direkte fra showet, til live-kampagner på sociale medier, er dette det seneste skridt i en kreativ proces, der vil fortsætte med at udvikle sig," siger Christopher Bailey, CCO hos Burberry i en pressemeddelelse.

Og fortsætter, i et interview til Business of Fashion, om hvorfor Burberry fremover samler fremvisning af herre- og damekollektionen i en, i stedet for to separate per sæson:

"Når jeg skaber en kollektion, har jeg mere en bestemt stemning i tankerne og ikke som sådan, hvad der er specifikt til hvilket køn. Vi har haft mænd til dameshowet og omvendt. Det føles som en naturlig udvikling. Muligheden for at skabe en historie, når du blandet kønnene, er større end, når de deles op, for det viser én stemning og én sæson."

Vi har fået fingrene i kollektionens første to kampagnebilleder, som er skudt af den ikoniske fotograf Mario Testino med udelukkende britiske modeller og en lille meget speciel gæst – blandt kampagnens ansigter er nemlig et portræt af Piere Calosi, som er skaberen bag mønstret til Burberry's nyeste taske: The Bridle.

Både kampagnen og resten af kollektionen bliver offentliggjort d. 19. september 2016 kl. 20:30, og selve kollektionen er efter sigende inspireret af den britiske forfatterinde Virginia Woolf's selvbiografi Orlando fra 1928. Showet vil finde sted på 1 Manette Street i London.

LÆS OGSÅ: Ved du hvad 'Frower', 'Cruise'-kollektion og 'Hardware" betyder?

LÆS OGSÅ: "Den er stadig smart efter næsten 50 år og giver inspiration til at skabe tøj, der har en lang holdbarhed"

LÆS OGSÅ: Nyt hashtag spreder sig på de sociale medier