"Ingen skal begrænses i sit modevalg på grund af størrelse"
SPONSORERET indhold

"Ingen skal begrænses i sit modevalg på grund af størrelse"

Er plus size det nye sort? Ikke kun. Alle størrelser er in, store som små. Det mener Lynne Weber, der er administrerende direktør hos Marina Rinaldi, der har specialiseret sig i at lave velsiddende tøj til kurvede kvinder.

Af: ALT for damerne Foto: PR: Marina Rinaldi
23. jan. 2014 | Mode | ALT for damerne

ALTfordamerne.dk har eksklusivt fået et interview med kvinden i front for et af de mærker, der har taget teten og skaber kreationer, der ikke skjuler, men fremhæver det bedste ved kvindelige former.

Hvad er det kvindelige kropsideal lige nu for dig at se?
- Alle slag kroppe er et ideal, så længe kvinden føler sig tilpas i den, men i mere generelle termer, vil jeg sige, at den ideele krop er en, der er sund uanset størrelse.

Er kurvede kvinder det nye kropsideal? Eller er det blot et voksende marked?
- Kurvede kvinder er – meget simpelt – virkeligheden. De er derude på udkig efter mode og trends så meget som enhver anden kvinde, og de fortjener også at kunne finde det perfekte stykke tøj til at se fantastisk ud til enhver lejlighed. Selvfølgelig er dette et segment af markedet, der kan vokse og ekspandere i takt med, at kvinder får selvtillid og accepterer deres kropsform, men på den anden side er tilbuddet om moderne, luksuriøst tøj til kurvede kvinder stadig meget begrænset.

Hvad er den største forskel på at klæde en kurvet kvinde på frem for en mere slank kvinde?
- Den kreative proces i vores designteam er slet ikke forskellig fra den kreative proces i andre tøjmærker; hver kollektion er baseret på forskning i nye materialer, trends og farver, der kan udtrykke sæsonens inspirationstema. Inspiration kan komme fra en række forskellige kilder – kunst, rejser, musik, film og naturen, for blot at nævne et par stykker. Derudover har vi, gennem mere end 3 årtier, udviklet fremragende design- og produktionsteknikker specifikt målrettet plus size kvinder, for at kunne lade dem føle sig godt tilpas uden at skulle give afkald på elegance og stil.

"De skal føle sig godt tilpas uden at give afkald på elegance og stil."

Jeres nye kampagne hedder "Women are back". Hvad mener I med det?

- Påstanden "kvinder er tilbage" er en hyldest til alle kvinder og deres individuelle skønhed. For enhver kvinde betyder dét at være tilbage, at hun tager kontrol over egen krop, føler sig selvsikker, smuk og forførende med en positiv og tilbagelænet attitude. Det er et budskab om styrke og selvmagt – ingen kvinde bør begrænses i sit modevalg på grund af sin størrelse.

Kom bag om skydningen af "Women are back", og se de flotte billeder her.

Hvorfor har I valgt at bruge it-piger og skuespillere som modeller i jeres kampagner?
- Vi valgte at bruge Katy Hansz til vores kampagne, for selvom hun plejer at være model og nu er i gang med en succesfuld skuespilkarriere, er hun en moderne, dynamisk skønhed, som vores kunder kan identificere sig med. Kvinder vil gerne ligne hende, fordi hendes skønhed er håbefuld, men stadig ikke for urealistisk eller intimiderende.

Kan du afsløre nogen nyheder for Jeres næste kampagne?
- Vi kan ikke dele nogle af detaljerne for den næste kampagne endnu, men jeg kan dog fortælle, at vi vil tage det kraftfulde koncept med "kvinder er tilbage" endnu længere og blive ved med at viderebringe budskabet om kvinders fantastiske, kurvede kroppe.

LÆS OGSÅ: Plussize-modellen: Jeg elsker min krop!