-
Midt i bogsuccesen: Janni Ree udsat for tyveri
-
Sådan holder Janni og Jeppe sig i form: "Dem, der boller sammen, holder sammen"
-
Peter Asschenfeldt fylder 70 år: Pension og flytning i sigte
-
Janni Ree afslører stor nyhed
-
Janni Ree taler ud: Han var alkoholiker
-
Janni Ree skriver ny bog om mænd: Adskiller sig fra tidligere bøger
-
Janni Ree i ny stor satsning
-
SE VIDEOEN: Janni Ree skræmt fra vid og sans
-
Janni ramt af alvorlig sygdom: Hoster blod op
-
Nu sker det endelig: Janni og Karsten sammen igen
-
Mere på vej: Linse vender tilbage til krimiuniverset
-
Tilbage på tv: Linse Kessler havde ét krav til produktionen
Kia dømt i retten: Det er rigtig hårdt lige nu
Tirsdag faldt dommen i retten i Glostrup, og siden har den tidligere reality-stjerne kæmpet en af sine sværeste kampe.
Tirsdag den 8. februar var den tidligere realitystjerne 31-årige Kia Sødergreen i Retten i Glostrup, efter hun tilbage i tiden under en psykose på sit bosted udviste en så voldelig adfærd, at personalet måtte politianmelde hende og få hende tvangsindlagt.
Artiklen fortsættes under videoen med Karsten og Janni, der er til James Bond-premiere...
Dommen for episoden er nu faldet, og det var ikke det udfald, Kia havde håbet på.
LÆS OGSÅ: Gina Jaqueline: Jeg har drukket hver dag i 17 år
- Jeg fik en behandlingsdom på fem år, desværre, fortæller Kia i dag til Realityportalen.
Kia lider af paranoid skizofreni, hvor hun blandt andet får voldsomme billeder af at skade sig selv og andre, og det er derfor, hun i en længere periode har boet på et bosted. Udover den diagnose, så kæmper hun også med angst og OCD, og hendes historie med det psykiatriske system er lang.
Fremtiden med en dom
Dengang, hvor Kia udviste voldelig adfærd, blev hun tvangsindlagt, men i oktober 2021 fortalte hun, at hun igen var udskrevet. Tidligere på ugen kom det dog frem, at Kia stort set med det samme blev indlagt igen tilbage i oktober, hvilket hun til nu har holdt skjult.
LÆS OGSÅ: Stor ændring efter ‘Løvens hule’: ‘Vild med dans’-stjerne med som investor
Tirsdag var hun så i retten. Den tidligere reality-deltager havde håbet på, at retssagen bare skulle overstås og hurtigt kunne føre til, at hun kunne vende tilbage til et mere normalt liv, hvor hun er mor til 4-årige Marcus.
Men sådan gik det ikke, og nu er hun altså idømt en behandlingsdom.
- Jeg har det svært. Det hårdt lige nu, og jeg kæmper alt, hvad jeg kan. Det kommer ikke til at betyde så meget, hvad jeg har forstået. Bliver udskrevet, når jeg klar, og så kan jeg leve et normalt liv, hvis bare jeg passer min behandling, siger Kia, der i 2013 deltog i programmet 'For lækker til love' og også huskes for sin deltagelse i Kanal 5-programmerne 'Kongerne'.