Dans dig glad til ALT for damernes årlige danse-event i København

Sunde tips: Derfor skal du glemme de faste spisetider
Foto: Presse, Alamy Spis når du er sulten

Glutenfri mad

Derfor skal du glemme de faste spisetider

Spis når maven siger 'ja tak', lav glutenfri mad og hjælp din krop med at lave antioxidanter.

Glem de faste spisetider og prøv i stedet at lytte til, hvornår din krop fortæller dig, at den er sulten.
Hvis du prøver at tabe dig, har du sikkert læst om masser af kure, der anbefaler dig at spise tre måltider om dagen eller seks måltider om dagen eller kun at spise frugt til klokken 12 eller… Men der er også en i princippet enkel løsning, nemlig at spise, når du er sulten. På den måde ender du ikke med at indtage en masse kalorier, som du ikke har brug for, bare fordi klokken er 7, 12 og 18, og det er nu, du skal spise. Problemet er selvfølgelig at mange af os gennem årevis af dårlige spisevaner og skrappe kure ikke rigtigt kan mærke vores sultfornemmelse mere, men prøv det i en uge, og du vil langsomt vænne dig til at mærke, hvad din krop rent faktisk siger. Kilde: Sst.dk.

LÆS OGSÅ: Sunde tips: Drop yoyo-vægten

Gå glutenfrit
Flere og flere skærer al brød, pasta og ris ud af deres kost – enten fordi de er glutenallergiske, eller fordi de gerne vil være sundere. Men det kræver lidt fantasi og en hjælpende hånd, at kunne lave god, mættende mad uden kulhydrater, derfor falder den nye kogebog af Anette Harbech Olsen og Lone Bang på et tørt sted. De har løsningen på, hvordan man stadig kan få pizza og endda kage, selvom man samtidig lever sundt og glutenfrit.

"Den glutenfri kogebog" af Anette Harbech Olsen og Lone Bang, 199 kr


Hjælp kroppen med at skabe antioxidanter
Vidste du, at du din krop producerer verdens bedste immunbooster selv, hvis du altså sørger for at få tilstrækkeligt af nedenstående ’grøntfoder’. Glutathion er navnet på anti-age-dronningen, som gør din krop sundere og holder dig ung længere. Du kan booste din krops niveau af den vigtige aminosyre med alle former for kål, avocado, vandmelon og asparges og persille samt med Marietidsel. Kilde: Kostekspert Thorbjörg Hafsteinsdottir/Thorbjorg.dk

LÆS OGSÅ: Sunde tips: Vi bliver dummere af at få på kur