Sundt og nemt: 5 nemme retter
SPONSORERET indhold

Sundt og nemt: 5 nemme retter

Udnyt de sidste grove vintergrøntsager til luksusserveringer. Så bliver det straks meget sjovere, mens vi venter på at forårets grønne sager skal spire frem.

Af: Louisa Lorang Foto: Anders Schønnemann
28. mar. 2015 | Mad | ALT for damerne

Hashbrown-vafler med stenbiderrogn
Det her er noget af det sejeste, jeg længe har lavet. Jeg blev lykkelig af at hive perfekte rodfrugtvafler ud af mit vaffeljern. De er ikke sprøde, men bløde som hvidt brød. Tilsæt mere smør, hvis du vil have dem sprøde. TIP! Vaflerne er gode på morgenbordet, som en smuk forret (beregn da 1 per person) eller som en skøn, let ret. Få opskriften her



Jordskokkesuppe med østers 
Denne luksusudgave af en jordskokkesuppe er nem at lave og både skøn til hverdag og til gæster. Pocherede østers bliver anderledes faste end rå østers. Og folk der ikke normalt har lyst til de rå, er ofte overraskede over de tilberedte. TIP! Varmen fra suppen er nok til at tilberede østers-ene, men vil du have dem lidt mere tilberedte, kan du pochere dem i ½ minut i deres egen lage i en kasserolle. Er du slet ikke til østers kan det udelades. Suppen er mild og rund, som den er, men er du til den helt, hvide blide suppe, så giv den
1 dl piskefløde! Få opskriften her.



Rødbedetatar 
Rødbede er en af mine favoritter. Til salat, bagt, til juice og som her, en tatar. Nyd den med de bløde, pocherede æg og den milde gedeost. Udskift gedeosten med feta, hvis du ikke bryder dig om ged. TIP! Retten bliver ikke dårligere, af at blive serveret med et stykke grillet surdejsbrød. Få opskriften her.



Porregratin 
Man kan sagtens udelade opbagningen i en gratin. Det gør den sundere og supernem at lave. Server en stor salat til, eller brug den som tilbehør. TIP! Gratinen er også skøn på et brunchbord! Få opskriften her.



Smørristet knoldselleri
Nok noget af det nemmeste at lave. Og så smager det af en million. Brug salaten som tilbehør til alt fra fisk til kød. TIP! Dildsaltet er også godt til fisk, på æggemadder eller til at drysse på en simpel salat. Opbevar den i 1-2 dage i køleskab. Få opskriften her.




LÆS OGSÅ: 5 lækre vegetarretter

LÆS OGSÅ: Sprød, grøn og nem forårsmad med få ingredienser

LÆS OGSÅ PÅ FITLIVING.DK:  Herlige hverdagshits