Condé Nast har udnævnt Wintour til editorial director across all Conde Nast titles.
SPONSORERET indhold

Nu får Anna Wintour (endnu) mere magt

Den nærmest sagnomspundne chefredaktør for amerikansk Vogue øger sit herredømme over de glittede magasiners kongerige.

Foto: Alamy
25. jul. 2014 | Mode | Eurowoman

Condé Nast har nemlig udnævnt hende til "editorial director across all Conde Nast titles". Det gælder titler som blandt andet 'Glamour', 'W', GQ og 'Vanity Fair'.

Hvad der præcis ligger i titlen fremgår ikke af historien på den britiske avis Independent.co.uk, men højst sandsynligt handler det om et overordnet redaktionelt ansvar.

Anna Wintour blev desuden for nylig udnævnt til creative director for alle Condé Nast-titler, så det er næppe forkert at sige, at hun er noget af en darling for magasinudgiveren, hvor hun siden 1988 har haft stillingen som chefredaktør for amerikansk Vogue.

Hendes stil og kølige personlighed har været inspiration for bestselleren 'Djævlen går i Prada', som desuden blev en blockbuster i biograferne, men i flere dokumentarfilm som 'The September Issue' og 'In Vogue: The Editor's eye', er der også glimt af mere humoristiske og varme sider af den frygtede modedronning.

Hun har blandt andet fortalt om, hvordan hendes store succes i magasinbranchen ikke altid anerkendes af hendes nærmeste. Hendes far har således en høj journalistisk stjerne og var tidligere redaktør for 'London's Evening Standard' i 17 år, mens hendes bror er politisk redaktør på 'The Guardian'.

Måske er det drivkraften bag hendes ambitioner og arbejdsomhed? Under alle omstændigheder tager vi hatten af for Anna Wintour.

LÆS OGSÅ: Er Topshop gået over stregen med denne halskæde?