Kvit sukkertrangen
SPONSORERET indhold

3 tip: Slip sukkertrangen - sådan!

Vink farvel til vaffelis, vitamin water og vingummier, og sig hej til sukkerfri sommer.

Af: Else Marie Lehman Foto: All Over Press
10. jun. 2014 | Sundhed | Eurowoman

1. LAV EN AFTALE MED DIG SELV
Den fysiske del af din sukkertrang kan du hurtigt slippe af med. Bestem dig for fx at tage tre uger, hvor du undgår søde sager i hverdagen, men forkæler dig selv med en smule sødt i weekenden. Mentalt tager det længere tid at slippe de gamle vaner. Beslut, at du vil, og hold fast.

2. SPIS HVER 2.-3. TIME
Det behøver ikke at være forbundet med store fysiske gener at kvitte sukkeret. Undgå de værste ved at spise sunde måltider hver 2. eller 3. time. Spis tre større, fornuftige måltider og derudover et par mellemmåltider bestående af helt almindelig mad (eller lidt frugt).

3. HUSK MELLEMMÅLTIDER
Husker du de sunde mellemmåltider, vil du opleve, at sukkertrangen ret hurtigt aftager – og mærke ny velvære og energi, der giver dig lyst til at fortsætte projektet. Det er vigtigt at spise noget rart i 'hullerne' efter de gamle sukkervaner for at undgå at blive træt, sur og modløs.

LÆS OGSÅ: Der sker der i din krop, når du spiser sukker