Series 2 Louis Vuitton
SPONSORERET indhold

Har Louis Vuitton fundet opskriften på den perfekte kampagne?

Nicolas Ghesquiére har valgt at gentage en kæmpe succes med kampagnen for sin anden kollektion for Louis Vuitton. Se kampagnen for husets SS15-kollektion her.

Foto: Annie Leibovitz, Jürgen Teller og Bruce Webber
06. jan. 2015 | Mode | Eurowoman

Da Nicolas Ghesquière tiltrådte som kreativ chef for Louis Vuitton i november '13 holdt mange vejret. For hvad kunne den moderne franskmand, der tidligere havde stået i spidsen for Balenciaga (1997-2012), mon finde på at gøre, når den historiske taskemastodont bød op til dans?

Debutkollektionen, som er den første fra Louis Vuitton, Marc Jacbos ikke har stået bag, fik kun rosende ord med på vejen og det samme gjorde kampagnen, der ledsagede den. "Series 1" hed den og var skudt af tre af den internationale modeverdens fotografiske sværvægtere; Annie Leibovitz, Jürgen Teller og Bruce Webber. Foran kameraet stod Charlotte Gainsbourg, Freja Beha Erichsen, Liya Kebede og Jean Campbell. En smuk serie, der igen høstede dusinvis af roser.

Nu er "Series 2" så blevet offentliggjort og bliver bragt i førende magasiner verden over som reklame for SS15-kollektionen fra det franske modehus.

Igen har Ghesquière samlet fototrekløveret med de store talenter. Og gengangerne begrænser sig ikke kun til fotografer. I "Series 2" ser vi igen den danske topmodel Freja og denne gang skuespillerinden Jennifer Connelly, der også optrådte som Ghesquiéres muse, da han designede for Balenciaga og nu som smukt, råt blikfang for Louis Vuitton.

Om samme opskrift får en tur mere i møllen næste sæson vil tiden vise. Vi håber næsten, selvom det ville være forudsigeligt.





LÆS OGSÅ: Stan Smith og 14 andre ting, vi vil huske 2014 for

LÆS OGSÅ: Balenciaga åbner i dag ny butik i København