Du bestemmer, hvem der vinder ALT for damernes Guldknap 2015
SPONSORERET indhold

Du bestemmer, hvem der vinder ALT for damernes Guldknap 2015

Nu skal vi igen kaste glans og guldstøv over den danske modebranche med ALT for damernes prestigefyldte guldknappris, hvor vi sammen med jer læsere hædrer danske designere, som har udmærket sig på modescenen. Vi nominerer, I bestemmer, og sammen fejrer viherlighederne ved det store guldknapshow.

Af: Kicki Thomsen
12. maj. 2015 | Guldknap | ALT for damerne

I mere end 30 år har ALT for damerne hvert år hyldet dansk mode med den prestigefyldte Guldknappris. Guldknappen hædrer vanen tro en dansk modevirksomhed, der formår at skabe kommerciel succes ved at forene design med vellykket branding.Sidste år var starten på en ny begyndelse. Starten på at læserne bestemte, hvem der skulle løbe af sted med sejren og æren. Starten på en fælles fest for dem, der udmærker sig på den danske modescene. Og i år gør vi det igen.

 

− Det var dejligt at se, hvor meget læserne sidste år involverede sig i, hvem der skulle vinde Guldknappen, og derfor gentager vi succesen. Vi synes det giver mening, at læserne også har indflydelse på, hvilket modebrand der skal vinde, da det jo er dem som forbrugere, der møder tøjet ude i butikkerne og går med det. Det er dem, der ved, hvilke brands der gør det godt. Derfor afspejler Guldknappen også, hvilke mærker, der optager kunderne. Vores læsere er meget stilbevidste, og vi vil gerne høre deres mening. På ALT for damerne vil vi i det hele taget gerne være i øjenhøjde med læserne og høre deres mening om mode og om rigtig mange andre ting, siger ALT for damernes chefredaktør, Tina Nikolaisen.

 

De nominerede er...
I tidens løb har mange store danske designnavne modtaget den gyldne designpris. Sidste år var det Custommade, der løb med sejren foran Stella Nova og Designers Remix. I år har vi nomineret Ganni, Wood Wood og Gestuz. Tre stærke, men meget forskellige mærker, som har markeret sig i dansk mode de seneste år.

 

− Valget er faldet på netop dem, fordi vi synes, de har været iøjnefaldende profiler på den danske modescene gennem nogle år og har en stærk brand-dna. De har klare, men meget forskellige, profiler, og man er ikke i tvivl om, at det er deres tøj, når man ser det. Alle tre brands har også vokset sig stærkere de senere år og favner bredt i forhold til målgruppe, siger Louise Amstrup Müller, moderedaktør på ALT for damerne.

 

STEM, STEM, STEM!
− ALT for damerne – med moderedaktionen i spidsen – har udvalgt tre stærke brands, som vi synes har gjort det godt igennem en årrække. De udvalgte bliver sendt til afstemning blandt alle vores læsere, men bare det at blive nomineret er superflot, fordi det fortæller, at brandet gør det rigtigt godt i et marked med meget stor konkurrence, forklarer Tina Nikolaisen.

 

Nu er det op til jer læsere, hvem der skal løbe med sejren. Gå ind på ALT for damernes hjemmeside, ALTfordamerne.dk, og afgiv din stemme. Afstemningen er i gang og løber indtil uge 26, og du kan stemme hver uge og være med i lodtrækningen om nye lækre præmier. På ALTdk/guldknap finder du også en stribe andre spændende konkurrencer med Guldknappen som omdrejningspunkt. Sidste år (be)stemte mere end 7000 læsere, at Costummade skulle have den prestigefyldte pris. I år håber vi på, at endnu flere vil være med til at hylde dansk mode og vælge, hvem der skal prydes med Guldknappen 2015.

 

− Du skal selvfølgelig gå ind og stemme, hvis du gerne vil have indflydelse på, hvem der skal vinde ALT for damernes prestigefyldte Guldknap. På bladet bakker vi op om dansk mode og håber, at læserne vil gøre det samme. Hvis man stemmer er man også med i lodtrækningen om lækre præmier og har mulighed for at vinde billetter til guldknapshowet i København til august, siger chefredaktøren.

 

Guldknapshowet
Fem heldige læsere og deres ledsagere kommer til at opleve festlighederne helt tæt på og får fingre i gode goodiebags, som vil være at finde under sæderne ved catwalken til guldknapshowet. For ALT for damerne er det årets modefestdag med unikke shows fra de tre nominerede designere, god champagne, lækre snacks og masser af dygtige modefolk. Efter efterårskollektionerne har været fremvist på catwalken, løftes sløret for, hvem I læsere har valgt som årets guldknapvinder. Er man ikke blandt de heldige læsere, som kan nyde showet fra på nært hold, live-transmitteres det også på vores hjemmeside.

 

Festlighederne fortsætter
Får du alligevel ikke set showet på dagen, skal du ikke fortvivle. ALT for damerne og Magasin afholder igen i år pop-up-arrangementer i både Magasin Kongens Nytorv, Odense og Århus i dagene efter showet, hvor du kan se nøglekøb fra hvert mærke. I København og Århus kan du også møde vinderen af Guldknappen og blandt meget andet høre om tankerne bag brandet, ligesom ALT for damernes moderedaktør, Louise Amstrup Müller, også vil give tips og tricks til styling af de lækre rober og fortælle meget mere om Guldknappen.

 


ALT for damernerne nominerer danske brands
GANNI
Ganni vandt for tre år siden Sølvtråden, som ALT for damerne dengang gav til spirende designere. Siden har brandet udviklet sig gevaldig og er i dag et solidt mærke, som appellerer til både unge og mere modne kvinder. De formår at mikse blonder og sømandsstriber og laver behageligt tøj, som også er smukt.

 

WOOD WOOD
Wood Wood er de senere år blevet et mere tilgængeligt brand. De har fået et mere voksent udtryk, men stadig med stærke street-referencer både i udtryk og materialer, som vi kender det. Wood Wood formår at bringe street og sportsinspirationen ud af undergrunden og frem til dig og mig.

 

GESTUZ
Gestuz har fået en meget stærkere profil på deres tøj. De er blevet mindre mainstream og mere deres egen. De har et rocket, brugbart hverdagsunivers, og de tager ofte udgangspunkt i skind og jeans, og leger gerne med print og silke også. Mærket appellerer til en bred målgruppe i udtryk og anvendelighed.

 

Guldknapfeber i Magasin
Både før, under og efter det store guldknapshow raser guldknapfeberen i Magasin, hvor der vil være forskellige spændende begivenheder med Guldknappen og de nomineredes designs som omdrejningspunkt. Hold øje med din lokale Magasin, så du ikke går glip VIP-arrangementer og andre interessante tiltag.