Mikkel Gregers Jensen
Foto: Rasmus Weng Karlsen Mikkel Gregers Jensen for Euroman.

Mikkel Gregers Jensen

Dansk model får plads på listen over bedst betalte i verden

Muskulaturen gør græske guder misundelige, kæbepartiet er som skåret af granit og håret blødt som smør. Mon det er grunden til successen?

Udråbt af Euroman til at være en af Danmarks bedst klædte mænd, Medinas ekskæreste og med i musikvideoen til Marina and the Diamonds megahit ”How to be a Heartbreaker”. Ja, det er bare tre titler, som Mikkel Gregers Jensen kan bære med stolthed.

LÆS OGSÅ: 22-årig dansk model tager revanche efter tiltrængt pause

Den danske model ses ofte i en hvid T-shirt, sin favorithættetrøje og læderjakke, men når han er på job, kan tøjet være alt fra H&M til Louis Vuitton. Mikkel Gregers Jensens karriere spænder vidt og bredt – noget der er blevet endnu mere tydeligt med placeringen på Models.coms liste. En liste, hvor alt arbejde, som modeller, fotografer, stylister og andre branchefolk laver, er noteret. Her har Mikkel fået en plads på den såkaldte ”The Money Guys”-liste – en opgørelse, hvor man finder mænd, der over længere tid har opbygget en karriere og et lønniveau, der gør dem til sværvægtere i branchen.

“At være model er et usikkert fag. Tidens ansigter kommer og går i en hulens fart, og det er de færreste, der klarer tidens strenge test. Men de få, der gør, fortjener en særlig anerkendelse. Det kræver mere en udseende at nå toppen af modelbranchen – det kræver vedholdenhed, personlighed, drivkraft og støtte fra de store kunder. Visse mænd har det hele og mere til, og hvor de går, følger de store penge. Med deres fantastiske porteføljer og hårdtoptjente erfaring er dette mænd, kunderne spørger efter med fornavn,” skriver Models.com om listen.

Den 28-årige Adonis har startede som model i 2012, hvor han arbejde i Acne Studios i København. Her blev han opdaget af to castere, som ville booke ham til en kampagne med den verdenskendte modefotograf, Bruce Weber: ”Mikkel vidste naturligvis ikke, hvordan han skulle agere, og hvad han skulle takke ja, og nej til, så han tog kontakt til os,” siger Sune Palner om Mikkel Gregers Jensens start på karrieren. Sune Palner er kreativ direktør hos det danske modelbureau, Scoop Models, som har været Mikkel Gregers Jensens agentur siden starten og stadig er.

Scoop Models skrev kontrakt med Mikkel Gregers Jensen og ”sjovt nok endte det med, at vi sagde nej tak til det jobtilbud, der startede processen, da vi ikke mente det var den rigtige måde at starte Mikkels karriere på,” afslutter Sune Palner.

I 2015 var Mikkel ikke bare kærester med den danske sangerinde, Medina, men også en del af seks drenge, som alle dansede under brusere i videoen til Marina and the Diamonds ”This is how to be a Heartbreaker”.

Det er ikke første gang, at navnet Mikkel G. Jensen – synonymet, den danske herre går under på sociale medier, er at finde på Models.com: ”I 2012 var Mikkel noteret som en af de mest lovende nye ansigter, og også her skilte han sig ud med sine tatoveringer. Han var en af de første modeller med tatoveringer til at gå eksklusive shows som Calvin Klein, Givenchy og Armani,” siger Sune Palner til ALT.dk.

2013, hvor Mikkel Gregers Jensen fyldte 22 år blev også året, hvor han fik sin plads på Models.coms ”Top 50”-liste, en liste, der viser, hvem de vigtigste modeller på verdensplan lig nu er. Her var Mikkel at finde indtil han i år kom over på ”Money Guys”-listen, som ifølge Sune Palner mere eller mindre er den endelige liste man kan komme på, og et sted, man stræber efter at lande som model.

Listen fortæller, at man som model igennem mange år har klaret sig rigtig godt ved at blive ved med at blive valgt til kampagner og gode modemagasiner, og dermed har opbygget en sådan dagsløn, at de nu er de bedst betalte modeller i verden. Det er en liste med ikke særlig mange navne på og Mikkel er med sine 28 år en af de yngste på listen.

"Det er grunden til, at han både laver forsider for Vogue, men også kampagner for kommercielle mærker som H&M"
Sune Palner

Der er vist ingen tvivl om, at han er guddommeligt smuk, men, hvad er det, der gør Mikkel Gregers Jensen til en af verdens bedst betalte modeller? Vi spurgte Sune Palner.

”Han har klassiske, attraktive træk, men er stadig meget signifikant. Det er grunden til, at han både laver forsider for Vogue, men også kampagner for kommercielle mærker som H&M,” siger Sune Palner og fortsætter om et af Mikkels særlige karaktertræk: ”Hans tatoveringer. Kombinationen af hans Adonis-lignende krop og de mange tatoveringer gør, at mange forskellige kunder finder Mikkel som det ideelle ansigt for deres profil.”

Succesen er til at mærke, og Mikkel er en stærk spiller på hele verdens modescene med kampagner for blandt andre Trussardi, Hugo Boss og Calvin Klein i bogen samt forsider på både Vogue Hommes Japan og GQ. Måske det er de brede kindben, store blå øjne og skandinaviske udseende, der gør ham til vores tids svar på en moderne adonis.

Vi ønsker ham stort tillykke og god vind fremover.

Se, hvad vi ellers skriver om: Model, Modeuge og Karriere