læs alt om:

Løbeprogram

Løbeprogram - begynder, 5 km, 10 km og maraton

Vil du gerne lære at løbe 5 km eller måske nå i mål med de 10 km? Eller er du en garvet løber, der gerne vil prøve kræfter med maratonløb? På alt.dk kan du få et overblik over forskellige løbeprogrammer, der passer til netop dit niveau og tempo. Du finder løbeprogrammer for begyndere, hvis du gerne vil i mål med de 5 km. Det tager 12 uger med træning 3 gange ugentligt, og hemmeligheden er at lægge langsomt ud, så du ikke mister motivationen. Har du allerede styr på de 5 km og er du klar til at prøve kræfter med de 10 km? Det lyder måske langt men det er en skøn og overkommelig tur for dig, men gennem løbeprogrammerne her på siden bliver de 10 km hurtigt din favoritdistance, der med en målrettet indsats kan nås på bare otte uger. Drømmer du om at løbe maraton finder du løbeprogrammer, der får dig i mål med den lange distance. Tiden det tager at træne op til maraton afhænger selvfølgelig af, om du er en erfaren løber eller begynder, men vores løbeeksperter anbefaler 4 ugentlige løbeture for at nå i mål med de 42 kilometer.

læs mere her