Acne åbner overlegent butiksunivers i Illum

Acne åbner overlegent butiksunivers i Illum

Fans af det svenske brand kan godt glæde sig.

Med en ambition om at gå fra at være et populært skandinavisk denimbrand til at blive internationalt accepteret som et regulært modehus på niveau med Prada og Marni, har Acne arbejdet hårdt det sidste årti. Og de er godt på vej mod målet.

Loyale kunder har bemærket prisstigningerne men også nydt godt af kvalitetsopgraderingerne når svenske Acne har udfordret vores smagsforståelse og skubbet til vores grænser ifht form, farve og materialebrug i både deres dame- og herrekollektioner.

Acne følger ikke i de andres fodspor men vi har i årevis fulgt i Acnes og selvom det somme tider kan tage halvdelen af sæsonen at vænne sig til deres plateausko eller inklusion af lak, latex eller neopren i en kollektion, så ender mange med at vænne sig til tanken og forelske sig i idéerne.

I sidste uge åbnede det svenske modehus et 70km2 overlegent butiksunivers i det italiensk ejede Illum, der det seneste år har arbejdet udfra devisen om at blive epicentret for skandinavisk modeshopping på højeste niveau.

Der findes ikke kedeligere læsning end beskrivelsen af indretningsarkitektur, så vi lader billederne eller endnu bedre den personlige oplevelse af butikken tale for sig selv.

Læs mere om Illums nye luksusprofil her.