Den ellers lidt friske og frække lillesøster til den mere stilrene og voksne Marc Jacobs-linje, har i Danmark haft butik i København på Christian IX's Gade siden november 2007, og siden er butikker åbnet i Århus og Kastrup Lufthavn.
Siden åbningen i 2007 har mærkets især meget populære tasker fundet vej til utallige danske kvinders arme.
Mærket har især været kendt for sine farverige og unge kollektioner med lædervarer i det blødeste skind, men til priser, som selv en teenager kan spare op til. Men nu fusionerer underlinjen med Marc Jacobs-linjen under navnet 'Marc Jacobs'.
Derfor vil de tre Marc by Marc Jacobs-butikker i Danmark komme til at hedde Marc Jacobs, og butikkerne vil indeholde kollektionen fra det nye samlede Marc Jacobs-brand, der også, som ejeren af butikkerne, Marise Østergaard, siger, vil indeholde produkter i en lavere prisklasse, som vi kender det fra Marc by Marc Jacobs.
- Der er tale om et navneskift for at forene tingene og skabe mindre forvirring. Der kommer til at være et stærkere fokus med designeren Marc Jacobs i førersædet. Spektret af varer bliver bredere med items også prismæssigt fra både den ene og den anden ende, siger Marise Østergaard.
Marc by Marc Jacobs-linjen har eksisteret siden 2001, hvor Marc Jacobs skabte linjen i samspil med sin forretningspartner Robert Duffy. I 2013 blev designet af underlinjen overtaget af to stærke modeprofiler; Luella Bartley, kendt for sit eget quirky design, og Katie Hillier, tidligere kreativ konsulent hos Stella McCartney.
Men tilsyneladende er det ikke lykkedes at løfte brandet i tilstrækkelig grad, og det var ifølge Robert Duffy, adm. direktør for selskabet, nødvendigt, fremgår det af en Guardian-artikel fra 2014
Vi glæder os til at se det nye Marc Jacobs inden længe.